Erasmus+ Sport -ohjaajakoulutus Jyväskylässä 16.-19.6.

EU-rahoitteinen DiscKids-hanke jatkuu vuoteen 2025.

Jyväskylän liitokiekkoilijat ja Suomen frisbeegolfiitto järjestivät Jyväskylässä 16.-19.6. ohjaajakoulutuksen saksalaisille, latvialaisille ja tsekkiläisille ohjaajille ja valmentajille. DiscKids- ja KA1 mobility -hankkeiden valmentajat tutustuivat JyLin ja Suomen frisbeegolfliitton lasten ja nuorten frisbeegolftoimintoihin kolmipäiväisessä lähikoulutuksessa. Ohjelmassa oli luentoja esimerkiksi urheiljan polusta, taidon oppimisesta ja differentiaalioppimisesta. Luentojen lisäksi kansainväliset vieraat saivat käytännön kokemusta lajispesifien pelien, leikkien ja harjoitusten muodossa. Tapahtuman pääkouluttaja oli JyLin Jouni Kallio.

Tämän koulutuksen kokemusten pohjalta linjataan hankkeen jatkotyötä. Vuoteen 2025 kestävässä DISCKids-hankkeessa tavoitteena on kehittää ohjattua frisbeegolftoimintaa ja edistää sitä kautta lasten liikunnallista elämäntapaa. DISCKids-hankkeessa tuotetaan frisbeegolfseuroille työkaluja lasten ohjaamiseen, kuten ohjaajaverkkokoulutuksia, valmiita harjoitteita sekä esittelymateriaaleja ohjatusta harjoittelusta ja sen hyödyistä.

Lisätietoa DiscKids-hankkeesta: https://frisbeegolfliitto.fi/2024/01/22/disckids-project-erasmus-sport-hanke/