Ohjaajakoulutuksen käymisestä meriitti Suomisportiin

Oletko jo tutustunut SFL:n ohjaajakoulutuksiin? Ohjaajakoulutusta uudistettiin vuonna 2022, ja koulutusten suorittamisesta on mahdollista saada myös meriitti omaan Suomisportiin. Ohjaaja 1 -koulutuksen suorittamisesta saa lisäksi koulutusjärjestelmästä ladattavan todistuksen sekä Suomisportiin suorituskortin.

Ohjaaja 1 -koulutus pähkinänkuoressa

Liiton Ohjaaja 1 -koulutus koostuu Frisbeegolfohjaajan verkkokurssista ja yhden päivän lähiopetuksesta.

Ohjaaja 1 -koulutukseen osallistuminen alkaa Frisbeegolfohjaajan verkkokurssin suorittamisella. Kurssi on kaikille avoin ja maksuton, ja sen voi suorittaa vaikka ei osallistuisikaan Ohjaaja 1 -koulutukseen. Verkkokurssin suorittaminen kestää noin 1,5 tuntia.

Kurssilla käydään läpi ohjaamisen perusteita, frisbeegolfin ohjaamista sekä heittämisen ohjaamista. Kurssilla tutustutaan myös  junnufriba-fi -sivustoon, joka sisältää materiaalipankin frisbeegolfharjoitusten pitäjille.

Frisbeegolfohjaajan verkkokurssin suorittamisen jälkeen voit sertifioitua Ohjaaja 1 -koulutetuksi ohjaajaksi osallistumalla SFL:n aluekouluttajan vetämään kenttäpäivään. Kenttäpäivässä keskitytään erilaisten harjoitteiden ohjaamiseen. Painopisteenä on lasten ja nuorten ohjaaminen. Kenttäpäivä kestää noin 7h. Osallistujille annetaan lisäksi kotitehtäviä. Kenttäpäivät ovat vuonna 2023 maksuttomia SFL:n jäsenseurojen väelle. Seurojen ulkopuolelta tulevilta osallistujilta peritään maksu, joka kattaa koulutuksesta aiheutuvat kulut.

Näin suoritat Frisbeegolfohjaajan verkkokurssin:

Pääset suorittamaan Frisbeegolfohjaajan verkkokurssia seuraavasti:

• Ilmoittaudu mukaan Frisbeegolfohjaajan verkkokurssille Suomisportissa. Kun olet ilmoittautunut Suomisportissa mukaan, sivusto ohjaa sinut automaattisesti kirjautumaan liiton verkkokoulutusympäristöön, jolla kurssin suoritus tapahtuu.  Kurssille kirjaudutaan omilla Suomisport-tunnuksilla tai kertakirjautumiskoodilla. Kun kurssi on suoritettu, saat siitä automaattisesti meriitin Suomisport-profiiliisi.
  • Mikäli olet jo aiemmin aloittanut kurssin suorittamisen liiton verkkokoulutusalustalla, mutta kurssin suoritus on vielä kesken, voit ilmoittautua Suomisport-tapahtumaan myös jälkikäteen ja saat meriitin automaattisesti kurssin suorituksen jälkeen Suomisport-profiiliisi.
  • Mikäli olet jo aiemmin suorittanut Frisbeegolfohjaajn verkkokurssin liiton verkkokoulutusalustalla, mutta et ollut tuolloin ilmoittautuneena koulutuksen Suomisport-tapahtumaan, voit saada itsellesi suorituksesta meriitin myös jälkikäteen. Tällöin ota yhteyttä nuoriso- ja koulutuskoordinaattori Leo Piiroseen (leo.piironen@frisbeegolfliitto.fi). Meriitin myöntämistä varten tarvittavat tiedot ovat sukunimi ja Suomisportin Sportti-ID.

Kuinka saan meriitin ja suorituskortin Ohjaaja 1 -koulutuksesta?

Ohjaaja 1 -koulutuksesta saa meriitin ja suorituskortin omaan Suomisport-profiiliin kurssin suorittamisen jälkeen. Suoritus pitää sisällään Frisbeegolfohjaajan verkkokurssin, kenttäpäivän sekä kenttäpäivän jälkeen palautettavat kotitehtävät. Jos olet osallistunut Suomisportissa Ohjaaja 1 -koulutuksen tapahtumaan, saat meriitin kurssin suorittamisen jälkeen automaattisesti. Jos olet jo suorittanut Ohjaaja 1- kurssin jo aiemmin, mutta et ollut tuolloin ilmoittautuneena koulutuksen Suomisport-tapahtumaan, voit saada itsellesi suorituksesta meriitin myös jälkikäteen.

Meriitit Ohjaaja 1 -koulutuksesta:

• Ilmoittaudu mukaan Ohjaaja 1 -kurssille Suomisportissa. Kun olet ilmoittautunut Suomisportissa mukaan, sivusto ohjaa sinut automaattisesti kirjautumaan liiton verkkokoulutusympäristöön, jolla kurssin suoritus tapahtuu.  Kurssin suorittamisen jälkeen saat itsellesi meriitin automaattisesti.
  • Mikäli olet jo aiemmin aloittanut Ohjaaja 1 -kurssin suorittamisen (olet esimerkiksi jo osallistunut kenttäpäivään, mutta et ole palauttanut kotitehtäviäsi), voit ilmoittautua Suomisport-tapahtumaan myös jälkikäteen ja saat meriitin automaattisesti kurssisuorituksen jälkeen Suomisport-profiiliisi.
  • Mikäli olet jo aiemmin suorittanut Ohjaaja 1 -koulutuksen, mutta et ollut tuolloin ilmoittautuneena koulutuksen Suomisport-tapahtumaan, voit saada itsellesi suorituksesta meriitin myös jälkikäteen. Tällöin ota yhteyttä nuoriso- ja koulutuskoordinaattori Leo Piiroseen (leo.piironen@frisbeegolfliitto.fi). Meriitin myöntämistä varten tarvittavat tiedot ovat sukunimi ja Suomisportin Sportti-ID sekä tieto, milloin olet osallistunut koulutuksen kenttäpäivään.

Lisätietoja

Syksyn 2023 kenttäpäivien koulutuskalenteri täydentyy. Jos sinulla on toiveena osallistua kenttäpäivälle, ota rohkeasti yhteyttä lähimpään aluekouluttajaan.

Koulutusjärjestelmästä lisätietoja antaa Leo Piironen (leo.piironen@frisbeegolfliitto.fi).

Linkki koulutusjärjestelmään.

Frisbeegolfohjaajan verkkokurssi Suomisportissa (linkki).

Ohjaaja 1 -koulutus Suomisportissa (linkki).