Uusia ja päivitettyjä kilpailutoiminnan oppaita kilpailunjärjestäjille

SFL on julkaissut Tournament manager -oppaan sekä päivittänyt Disc Golf Metrix -oppaan.

SFL on uusinut ja päivittänyt kilpailutoiminnan oppaita kilpailunjärjestäjille kevään aikana. Liiton sivuilla on julkaistu Tournament manager -opas sekä päivitetty Disc Golf Metrix -opas. Oppaita voivat hyödyntää sekä kilpailuja järjestävät frisbeegolfseurat että kilpailunjärjestäjän lisenssin lunastaneet yritykset ja yhteisöt.

SFL:n Tournament manager -opas pohjautuu PDGA:n englannin kielisiin ohjeisiin Tournament managerin käyttöön. Ohjeet on nyt suomennettu ja koottu yksiin kansiin. Oppaassa käydään läpi tavanomaisen yksipäiväisen, yhdellä radalla pelattavan, kahden kierroksen yhden lohkon kilpailun luominen, asetusten asettaminen, tulosten lataaminen, palkintojakaumien julkaisu ja PDGA-raportin toimittaminen PDGA Tournament Managerissa. Lisäksi tässä oppaassa opastetaan PDGA Digital Scorecard, jota kilpailunjärjestäjät voivat käyttää toissijaisena tuloskirjaustapana. Yksityiskohtaiset ohjeet sisältävät ruutukaappauksin otettuja kuvia Tournament managerin käytön sujuvoittamiseksi.

PDGA Tournament Managerin ja PDGA:n sähköisen tuloskirjauksen käyttö SFL:n kisoissa

Päivitetyssä Disc Golf Metrix -oppaassa käydään läpi tavanomaisen yksipäiväisen, yhdellä radalla pelattavan, kahden kierroksen yhden lohkon kilpailun luominen ja operointi Metrixissä.

Opas kilpailun luomiseen ja hallintaan Metrixissä

Kilpailun hakuprosessi on kirjoitettu auki aikaisempaa laajemmin, ohjeet löytyvät täältä: Kilpailun haku ja järjestäminen

Kilpailunjohtajan opasta eli TD-opasta ollaan parhaillaan päivittämässä. Oppaan valmistumisesta tiedotetaan erikseen.