Miljoona roskapussia – SFL mukana kampanjassa

SFL on mukana Ylen Miljoona roskapussia -kampanjassa. Kampanjan tavoitteena on innostaa ihmisiä keräämään ympäristöstä miljoona pussillista roskaa.

SFL kannustaa seuroja ja pelaajia keräämään roskia sekä merkitsemään keräämänsä roskapussilliset yle.fi/miljoonaroskapussia -verkkosivuille sen paikkakunnan kohdalle, josta roskat on kerätty. Kampanja on käynnissä 13.4.–14.6.2023 klo 20 asti.

Kampanjaan osallistuminen on helppoa! Tässä ohjeet lyhykäisyydessään:

1. Ota mukaan roskapihdit, hanskat ja tyhjä pussi

2. Lähde ulos – yksin tai porukalla

3. Kerää roskia ympäristöstä

4. Vie keräämäsi roskat sekajätteeseen, kun roskapussi on täysi

5. Merkitse keräämiesi roskapussien määrä sen kaupungin/kunnan kohdalle, josta olet roskat kerännyt osoitteessa yle.fi/miljoonaroskapussia. Laskuri on tällä hetkellä poissa käytöstä väärinkäytösten vuoksi, mutta voit merkitä roskapussien määrän muistiin ja käydä päivittämässä määrän laskuriin myöhemmin.

6. Haasta ystäväsi mukaan!

Kampanjan sometunniste on #miljoonaroskapussia.

Liitto julkaisee Maailman ympäristöpäivänä 5.6. omissa kanavissaan kampanjan roskien keruuseen liittyen.

Kuva: Yle.