Frisbeegolfin EM-kilpailujen pelaajahaku auki helmikuun ajan

Frisbeegolfin EM-joukkueen pelaajahaku auki helmikuun loppuun asti

Frisbeegolfin EM-joukkueiden valintoja on aikaistettu. SFL:n hallitus päätti nopeuttaa EM-joukkueen maapaikkavalintojen aikataulua pelaajien toiveiden perusteella.

”Ammattilais- ja puoliammattilaispelaajien tulee päästä suunnittelemaan kilpailukalenterinsa ennakoitua aiemmin, koska merkittävimpiin kilpailuihin ilmoittaudutaan entistä aiemmin ja kilpailu paikoista on entistä kovempaa. Lisäksi aikaistaminen mahdollistaa työssäkäyvien pelaajien lomien ja kisojen suunnittelemisen paremmin.” -Laura Heikkilä, puheenjohtaja SFL.

Frisbeegolfin EM-kilpailut 2023

EDGC Tallinna: FPO/MPO
EJDGC Tallinna: FJ18/MJ18

Avoimien ja junioriluokkien EM-kilpailut kilpaillaan Tallinnassa Virossa 16.-20.8.2023. Täsmälliset maapaikkamäärät selviävät myöhemmin, mutta alustavat määrät ovat:

FJ18 – ei maapaikkoja
MJ18 – 4
FPO – 2

MPO – 4

EMDGC Szarvas, Unkari: kaikki mastersluokat

Mastersluokkien EM-kilpailut kilpaillaan Szarvasissa Unkarissa 23.-27.8.2023. Täsmälliset maapaikkamäärät selviävät myöhemmin, mutta alustavat määrät ovat:

FP40: 2
MP40: 2
MP50: 2
Muut luokat: ei maapaikkoja

Hakumenettely

• Haku edustuspaikoille on avattu 30.1.2023
  • Hakea voi 28.2. asti. Hakulomake täällä.
  • Maapaikkojen valinnat tehdään maaliskuun aikana. Samalla valitaan varapelaajia luokittain peruutusten varalle.
  • Täydennyksiä mahdollisille lisäpaikoille tai peruutuspaikoille voidaan tehdä kilpailuviikolle asti.

Aiemmin julkaistun mukaisesti valinnat tehdään seuraavien kriteerien mukaisesti:

• Pelaajan tulee olla hyvässä suhteessa liittoon, eli ei kilpailukieltoja, ei maksamattomia omavastuita, kilpailulisenssi voimassa jne.
  • Pelaajat valitaan aina omaan ikäluokkaansa junioreissa ja mastereissa. Masterit voidaan nimetä myös avoimien luokkien kisoihin, mikäli mahtuvat listalle.

1. Kilpailusuoritukset verrattuna muihin oman luokan kilpailijoihin.
2. Edellisen vuoden trendi suorituksissa
3. Sitoutuminen maajoukkueen arvoihin ja frisbeegolfiin Suomessa
4. Maajoukkueurheilijan arvolle sopiva käytös radalla ja sen ulkopuolella
5. Team Finlandin ja maajoukkueringin pelaajilla sekä Suomen mestareilla on etusija tasatilanteissa

Valintapäätökset tekee valintakomitea, joka koostuu SFL:n hallituksesta ja hallituksen nimeämistä muista asiantuntijoista jääviydet huomioon ottaen. 2023 valintakomiteaan kuuluu hallituksen lisäksi SFL:n nuoriso- ja koulutuskoordinaattori Leo Piironen.

Tietoja kilpailuista: https://discgolffederation.eu/ ja myöhemmin julkaistavilta kisakohtaisilta sivuilta.

Lisätietoja urheilutoimenjohtaja Tapani Aululta tapani.aulu@frisbeegolfliitto.fi

Aiemmin pelaajapaikoille valitut pelaajat

Olavi Koivunen
Jari Hannula