Kiinnostavia uusia opinnäytetöitä frisbeegolfiin liittyen

SFL päivittää säännöllisesti listaa lajiin liittyvistä opinnäytetöistä sekä liiton tarjoamista opinnäytetöiden aiheista.

Eri alojen opiskelijat tekevät vuosittain useita frisbeegolfiin liittyviä opinnäytetöitä. Suurin osa lajiin liittyvistä opinnäytteistä tehdään osana AMK-tutkintoa, mutta mukana on myös esimerkiksi pro gradu -töitä.

Tänä vuonna julkaistut frisbeegolfiin liittyvät opinnäytetyöt käsittelevät alkulämmittelyn liikepankkia, toistoharjoittelua, frisbeegolfradan suunnittelua, harrastepelaajien kulutuskäyttäytymistä, frisbeegolffareiden kotimaan matkailua sekä lajin parissa käytettäviä anglismeja eli lainasanastoa.

SFL ylläpitää listaa lajiin liittyvistä opinnäytetöistä ja tutkimuksista. Listaus on julkaistu nyt omana sivunaan, joka sisältää tänä vuonna ja aiempina vuosina julkaistut tutkimukset. Löydät säännöllisesti päivitettävän listauksen täältä: Lajiin liittyvät tutkimukset ja opinnäytteet – Suomen frisbeegolfliitto. Mahdolliset listalta puuttuvat työt pyydetään ilmoittamaan liiton järjestösihteerille (sihteeri@frisbeegolfliitto.fi).

Sivulla ilmoitetaan myös opinnäytetöiden aiheista, joita liitto tarjoaa eri alojen opiskelijoille. Tällä hetkellä liitto etsii tekijää verkkokurssille frisbeegolfaajien rasitusvammoista, frisbeegolfin lajianalyysille sekä selkokieliselle oppaalle frisbeegolfista.

Lajiin liittyviä tutkimuksia ja kirjallisuutta voi etsiä esimerkiksi Finna.fi -hakupalvelusta kirjoittamalla hakusanakenttään frisbeegolf.