Terveiset Liitopäiviltä 2022

Liitopäiviä vietettiin yhteensä vajaan 40 osallistujan voimin Kuortaneen Urheiluopistolla. Liitopäivien ohjelmaan sisältyi puheenvuoroja ajankohtaisista aiheista, vilkasta keskustelua sekä ryhmätöitä. Liitopäivät alkoivat perinteisellä frisbeegolfkisalla ja päättyivät SFL:n syyskokoukseen.

Liitopäiviä vietettiin Kuortaneen Urheiluopistolla kuluneena viikonloppuna 29-30.10. Paikalla oli liiton hallituksen ja työntekijöiden lisäksi 30 osanottajaa. Tänä vuonna paikalla oli runsaasti ensi kertaa Liitopäiville osallistuneita. Suurin osa osallistujista edusti Etelä-, Länsi- ja Keski-Suomeen sijoittuvia SFL:n jäsenseuroja, mutta mukana oli edustajia myös Pohjois-Pohjanmaalta ja Kymenlaaksosta.

Liitopäivät polkaistiin käyntiin aiemmilta vuosilta jo tutuksi tulleella tavalla eli Liitopäivien frisbeegolfkisalla. Edellisvuosista poiketen kisa aloitettiin Jouni Kallion vetämällä, Junnufriba.fi -sivustosta tutulla, KPS-sota -lämmittelypelillä. Kehon lihakset, naurulihakset mukaan lukien, lämmittäneen pelin jälkeen päästiin heittelemään sateisessa säässä Kuortane DiscGolfParkin metsäisellä radalla.

Ryhmäkuva, jossa edessä olevat ovat polvillaan ja takana olevat seisovat.

Ryhmäkuva Liitopäivien frisbeegoflkisaan osallistuneista. Kuva: SFL.

Liitopäivien varsinainen ohjelmaosuus alkoi liiton toiminnanjohtajan Tapani Aulun ja hallituksen puheenjohtajan Laura Heikkilän katsauksella SFL:n toimintaan kuluneena vuotena. Vuosikatsauksen jälkeen ohjelma jatkui Askel Sportsin puheenvuoroilla. Julius Jousi esitteli tulevan maajoukkueen markkinointia ja Henri Pelkonen puolestaan 1. marraskuuta avautuneen OKM:n seuratuen hakuprosessia.

Ennen päiväkahvia saatiin ajankohtaista tietoa frisbeegolfaajien tyypillisistä rasitusvammoista. Viime vuosina hälyttävästi lisääntyneiden rasitusvammojen syntymekanismeista ja niiden ehkäisystä olivat kertomassa ortopedinen osteopaatti ja fysiikkavalmentaja Joonas Merelä sekä liikuntaneuvoja ja fysioterapiaopiskelija Leevi Koskenniemi. Kaikki puheenvuorot herättivät runsasta keskustelua. Lyhyeksi jääneen kahvitauon jälkeen ohjelma jatkui Leader-ryhmä Kuudestaan ry:n toiminnanjohtaja Paula Erkkilän esityksellä Leader-rahoituksen hakemisesta.

Yllä olevat esitykset voi katsoa videolta, joka löytyy liiton Facebook-sivuilta.

Kuusi miestä seisomassa salin edessä ja kertomassa ryhmätyön tuloksista.

Ryhmätöiden tulokset esiteltiin sunnuntaina. Kuva: SFL.

Liitopäiviä jatkettiin esitysten jälkeen ryhmätöillä. Ryhmätöiden aiheet liittyivät ohjaajakoulutusten hyödyntämiseen seuroissa, kurinpitosääntöihin, ensi vuoden tiiviiseen kilpailukalenteriin sekä naistoimintaan. Liitopäivät päättyivät sääntömääräiseen syyskokoukseen. Syyskokouksen päätöksistä uutisoidaan lähipäivien aikana.

Liitto kerää edellisvuosien tapaan Liitopäivistä palautetta kyselyllä, jonka linkki on lähetetty osallistuneille sähköpostitse. Palautekyselyyn pyydetään vastauksia 13.11. mennessä.

Suomen frisbeegolfliitto kiittää kaikkia Liitopäiville osallistuneita antoisista keskusteluista ja aktiivisesta osallistumisesta!