Maajoukkuehaku auki kaudelle 2023

Suomen frisbeegolfliitto käynnistää ympärivuotisen maajoukkuetoiminnan talvella 2023. Haku maajoukkueeseen aukeaa 21.9. ja päättyy 10.10.

Suomen frisbeegolfliitto käynnistää ympärivuotisen maajoukkuetoiminnan talvella 2023. Tähän kuuluu perinteisen arvokisatoiminnan lisäksi leirityksiä, tukitoimia ja muita palveluita kuten henkisen valmennuksen palveluita. Maajoukkue toimii tutulla Disc Golf Team Finland -nimellä, mutta nyt myös arvokisojen ulkopuolella.

Disc Golf Team Finlandista pyritään pitkäjänteisellä työllä rakentamaan sekä urheilullisesti että kaupallisesti kiinnostavaa ympärivuotista brändiä, jonka pääkohderyhmiä ovat niin suomalaisesta huippufrisbeegolfista kiinnostuneet ihmiset kuin maajoukkueen ja SFL:n arvoihin sopivat kumppaniorganisaatiot.

Uudella konseptilla pyritään parantamaan urheilijoiden edellytyksiä menestyä ja harjoitteluolosuhteita sekä edistämään suomalaisen frisbeegolfin näkyvyyttä ja kaupallista arvoa. Samalla tavoitteena on tehdä maajoukkueesta merkittävä ja arvostettu yhteisö sekä ylpeydenaihe niin pelaajille kuin seuraajille.

Maajoukkueeseen haetaan nyt motivoituneita, tavoitteellisia ja sitoutuvia urheilijoita avoimella haulla kaikista kilpailuluokista. Haun perusteella haastatellaan potentiaalisimmat urheilijat. Maajoukkueeseen valitaan urheilijoita kahdelle eri tukitasolle: Team Finlandiin ja maajoukkuerinkiin. Maajoukkueet toimivat Suomen frisbeegolfliiton alaisuudessa.

Haku aukeaa 21.9. ja päättyy 10.10. Hakijat haastatellaan hakuajan päätyttyä.

Linkki hakemukseen: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScVh1ZGDw-fe0_qddwNmLV-pIw9dRLBaba43cAxusTJe4h2QQ/viewform?usp=sf_link

Team Finland ja maajoukkuerinki

Team Finlandin urheilijat muodostavat maajoukkueen ytimen ja heille on tarjolla kattavimmat palvelut, kuten leiritykset ja muut tukitoimet. Team Finlandin urheilijoilla on paikka Suomen ja Ruotsin huippu-urheiluyhteistyön leirityksessä ja heidän edellytetään osallistuvan leirityksiin.

Lisäksi heillä on pienemmät omavastuuosuudet leirityksiin ja arvokisaedustuksiin. Team Finland on ensimmäisellä kaudella pieni ryhmä, noin 6-10 urheilijaa (riippuen haun tuloksista). Team Finlandin pelaajilla on kisakohtaiset kriteerit täyttäessään edustuspaikka tai vähintään etuasema valintaperusteisissa arvokisoissa (EM-kisat ja joukkue-MM-kisat) ja heidän edellytetään osallistuvan näihin kilpailuihin.

Maajoukkuerinkiin (6-20 urheilijaa) valitaan urheilijoita, jotka ovat potentiaalisia arvokisamenestyjiä omissa kilpaluokissaan. He muodostavat arvokisajoukkueiden pääjoukon ja heille tarjotaan normaalit maajoukkueen tuet kuten järjestetyt arvokisaedustusmatkat omavastuuosuudella ja maajoukkueen tukitoimet.

Maajoukkueringin urheilijoita kutsutaan leirityksiin (esimerkiksi Suomi-Ruotsi-leireille) ja muihin tukitoimiin, mikäli paikkoja on enemmän tai Team Finlandin urheilijat ovat estyneitä osallistumaan.

Maajoukkueringin urheilijoilla on kisakohtaiset kriteerit täyttäessään etuasema tai vähintään heidän valinnastaan ilmoitetaan aiemmin valintaperusteisissa arvokisoissa (EM-kisat ja joukkue-MM-kisat) ja heidän edellytetään osallistuvan näihin kilpailuihin.

Maajoukkuetoiminnan ulkopuolelta valitaan entiseen tapaan edustuspaikoille, mikäli paikkoja on enemmän tai maajoukkuetoiminnan urheilijat ovat estyneitä osallistumaan.

Lisätietoja: toiminnanjohtaja@frisbeegolfliitto.fi