Moving day muutti asetelmia frisbeegolfin SM-kisoissa

Joonatan Häme (Lahden frisbeegolfclub) nousi avoimen luokan kärkeen jahtikortista hienolla -13 kierroksella ja kokonaistuloksella -28. Kakkossijalla on peräti kolme pelaajaa Daniel Davidssonin (Tampereen Frisbeeseura), Väinö Mäkelän (Dark Flight) ja Pyry Joutsenen (West Coast Disc Golfers) jakaessa yhteistuloksen -27.

Päivän kovimmasta tuloksesta vastasi Sami Mäkipörhölä (Jätkän Kiekko) kierrostuloksella -14. Kisan ainoan eaglen väylälle 18 pelasi tänään Oskari Vikström (Jyväskylän liitokiekkoilijat). Muuten eagleja nähtiin väylillä 5, 7 ja 10.

Naisten luokassa päivän kovimmasta kierroksesta (-4) vastasi Eveliina Salonen (Valkeakoski Disc Golf), joka nousi kilpailussa toiselle sijalle kokonaistuloksella +1. Koko kilpailun johtanut Henna Blomroos (Rauman frisbee) jatkaa johdossa neljän heiton turvin (-5). Jenni Karppinen (Joen Liitokiekko), Jenni Eskelinen (Oulun Frisbeeseura) ja Heidi Laine (Lahden frisbeegolfclub) ovat kahden, kolmen ja neljän heiton päässä Salosesta. Naisten luokassa myös Olivia Kindstedt (Porvoon Frisbeegolfseura) ja Hannele Määttä (BSC DGT) pelasivat hienot +1 kierrokset.

Kuva: SFL, Kajsa Wickström

Radalla nähtiin lauantainakin paljon yleisöä. Erityisesti avoimen luokan pelaajat keräsivät pitkät jonot nimmarinmetsästäjiä ympärilleen kierroksen jälkeen. Lisäksi useamman ryhmän mukana kiersi iso galleria katsojia.

Kuva: SFL Laura Heikkilä

Kilpailut jatkuvat huomenna sunnuntaina finaalikerroksella klo 9.30 alkaen. Naisten kärkiryhmä lähtee liikkeelle klo 15.00 ja avoimen luokan kärki klo 16.00. Katsojat ovat tervetulleita seuraamaan kisaa Virpiniemeen. Autolla paikalle tulevia pyydetään jättämään lähempänä rataa olevat parkkipaikat kilpailijoille ja pysäköimään kauemmas.

Finaalikierrosta voi seurata ilmaiseksi livenä osoitteessa Discgolfstream.com, NBDG:n Facebookissa sekä DiscgolfStreamin youtube-kanavalla.

Kuva: SFL Laura Heikkilä

10.Mervi Syväluoma 28

Linkit ja yhteystiedot

SM-kilpailuiden nettisivut: https://frisbeegolf-sm.fi