”Moving Day” loi jännittävät asetelmat mastereiden SM-kilpailuiden finaalipäivälle

Frisbeegolfin mastereiden SM-kilpailut jatkuivat tänään lauantaina Turussa, Lausteen frisbeegolfpuistossa. Lauantaina kilpailuiden ohjelmassa oli kolmas kierros ja "Moving Day", jonka myötä ratkaistiin lähtötilanteet sunnuntaina pelattavalle päätöskierrokselle.

FP40-luokassa aiempina kilpailupäivinä aikana nähty tiukka mittelö kärkipaikasta jatkui puolustavan mestarin Nina Rajalan (Järvenpään Frisbeegolf) sekä Anna Elon (Liitokiekkoseura Mustavaris) välillä. Ennen lauantaita Rajala johti kilpailua vain yhden heiton erolla Eloon. Läpi lauantain kierroksen tasaväkinen peli jatkui, ja kaksikko päätyikin lopulta samaan kierrostulokseen 8 yli parin. Päivän parhaasta kierrostuloksesta vastasi sen sijaan päivä päivältä parantanut Soile Mutikainen (Disc Golf Hyvinkää), joka päätti lauantain kierroksensa tulokseen 7 yli parin. Ennen finaalikierrosta Rajala johtaa kokonaistuloksellla 218 heittoa (+29) vain yhden heiton erolla Eloon ja kolmen heiton erolla Mutikaiseen nähden.

Nina Rajala. Kuva: Miika Rajala

Myös MP40-luokan kärjessä jatkaa puolustava Suomen mestari. Kaikki kierroksensa alle ihannetuloksen pelanneen Janne Hirsimäen (Nummelan frisbeeseura) yhteistulos kolmen päivän jälkeen on 183 heittoa (-6). Hirsimäen takana asetelmat seuraavilla sijoituksilla vaihtuivat. Ville Piippo (Team Hippo) pelasi toistaiseksi parhaan kierroksensa Lausteella ja nousi kolmannelta sijalta pykälää ylemmäs. Ennen finaalikierrosta Piippo on lukemissa 3 alle parin. Juhani Vainio (Tampereen frisbeeseura) nousi Piipon tapaan yhden sijoituksen ylemmäs ja on kolmantena par-tuloksessa. Niukasti vain yhden heiton päässä Vainiosta jaetulla neljännellä sijalla on kuitenkin kaksi pelaajaa: Kalle Savonen (Frisbeegolfseura 7k) ja Marko Hämäläinen (Hämeenlinnan Discaajat).

FP50-luokassa puolustava mestari Kirsi Kaikkonen (Lohjan Liitokiekkoilijat) kasvatti johtoaan lauantain kierroksella. Ennen päätöspäivää Kaikkosen kokonaistulos on 230 heittoa (+41). Toisena kilpailussa on Nummelan frisbeeseuran Riina Kotamäki (+65) ja kolmantena Team Hippoa edustava Pirjo Hollemo (+84).

MP50-luokassa kilpaileva Kari Vesala (Talin Tallaajat) onnistui Kaikkosen tapaan kasvattamaan johtoasemaansa. Vesala pelasi lauantaina kierroksensa lukemiin 1 yli parin ja johtaa kilpailua kokonaistuloksella 194 heittoa (+5). Ennen päätöskierrosta Vesalan johtomarginaali on kymmenen heittoa. Marko Rauha (Frisbeegolfseura 7k) on kilpailussa toisena (+15). Jouni Leskinen (Nummelan frisbeeseura) ja Mikke Haaranen (Wirmo DiscGolf Mynämäki) jakavat kolmossijaa vain yhden heiton päässä Rauhasta (+16).

MP60-luokassa tilanne jatkuu tiiviinä. Eilen perjantaina kärkipaikalle noussut Jari Hannula (Wirmo DiscGolf Mynämäki) on edelleen ykköspaikalla kokonaistuloksella 223 heittoa (+34). Tuloksella 225 heittoa (+36) kakkossijaa jakavat Heikki Riekki (Oulun frisbeeseura) sekä kuudennelta sijalta nousua tehnyt puolustava Suomen mestari Esko Jokinen (Joroisten Urheilijat). Markku Tohni (Pirkanmaan Frisbeegolf) täydentää finaalikierroksen kärkikortin ollessaan neljäntenä vain heiton päässä Riekistä ja Jokisesta (+37).

MP70-luokassa Jorma Toivainen (Frisbeegolf Kauhajoki) otti jälleen kilpailun piikkipaikan haltuunsa. Kolmen kierroksen jälkeen Toivainen on lukemissa 253 heittoa (+64). Ari Lehtiranta (Nummelan frisbeeseura) on toisena (+66) ja Keijo Koskelainen (Järvenpään Frisbeegolf) kolmantena (+71).

Finaalikierros käynnistyy huomenna sunnuntaina väliaikalähdöin klo 8.15 alkaen.

Linkit ja lisätietoja: