Tampereen pro-tour jatkui — Salonen vahvisti johtoaan, Anttila nousi kärkeen

Frisbeegolfin kotimaisen kärkikiertueen Prodigy Disc Pro Tourin kolmas osakilpailu jatkui tänään Tampereen frisbeegolfkeskuksessa.

Salonen vahvisti johtoaan

Naisten avoimen luokan kilpailua perjantain jälkeen johtanut Eveliina Salonen (Valkeakoski Disc Golf) jatkaa edelleen kilpailun kärkipaikalla. Salonen paransi lauantaina kierrostulostaan kahdeksalla heitolla pelattuaan kierrostuloksekseen 1 alle parin. Kokonaistuloksissa Salonen johtaa yhteistuloksella 132 heittoa (+6). Mainiosti pelanneen Salosen johtomarginaali ennen päätöskierrosta on 11 heittoa.

Eveliina Salonen. Arkistokuva: SFL / David Sarmas

Myös Henna Blomroos (Rauman Frisbee) kohensi kierrostulostaan reippaasti. Kokonaistuloksissa Blomroos nousi kolmannelta sijalta toiseksi (+17). Avauspäivän jälkeen toisena ollut Maija Laitinen (Rovaniemen Rolffarit) on kolmantena (+27). Vain kahden heiton päässä Laitisesta nelossijaa jakavat Heidi Laine (Mikkelin Frisbeegolf) ja Jenni Eskelinen (Oulun frisbeeseura).

Anttila nousi avoimen kärkeen

Avoimen luokan kilpailua johti avauspäivän jälkeen Väinö Mäkelä (Puskaputtaajat) ennen toisena ollutta Niklas Anttilaa (Vuorelan Veikot) ja kolmantena ollutta Jani Kleemolaa (Tampereen frisbeeseura). Toisena kilpailupäivänä parhaassa kierrosvireessä olivat Anttila sekä Tampereen frisbeeseuraa edustava Daniel Davidsson. Kumpikin kirjautti lauantain kierrokselta tuloskorttiinsa kierroksen 7 alle parin.

Lauantaisella vedollaan Anttila nappasi samalla kilpailun kärkipaikan haltuunsa yhteistuloksella 115 heittoa (-11). Mäkelä pelasi lauantaina kierroksen par-tulokseen ja on kilpailussa toisena (-7). Jesse Nieminen (Vuorelan Veikot) nousi neljänneltä sijalta kolmanneksi (-6). Mikael Räsänen (Deep in the Forest) on kahden heiton päässä Niemisestä neljäntenä, ja Davidsson puolestaan heiton päässä Räsäsestä viidentenä.

Niklas Anttila. Arkistokuva: SFL / Lauri Liuhto

Myös lauantaina Tampereen frisbeegolfkeskuksessa nähtiin kaksi hole-in-one-suoritusta: Niko Liikkanen (Willimiehen Disc Golf) avoimessa ja Ville Viitanen (Tampereen frisbeeseura) MP40-luokassa.

Mastersluokissa uusia kärkinimiä — Elo jatkaa FP40-luokan johdossa

MP40-luokassa toisella kierroksella hole-in-onen korttiinsa kirjanneen Viitasen pelipäivä oli myös kokonaisuutena onnistunut. Avauspäivän jälkeen jaetulla kolmannella sijalla ollut Viitanen pelasi kierroksensa lukemiin 3 yli parin, ja siirtyi luokan kokonaistilanteessa kärkipaikalle (135 heittoa, +9). Luokassa päivän parhaasta kierrostuloksesta +1 vastannut Marko Hämäläinen (Hämeenlinnan Discaajat) nousi puolestaan jaetulta kymmenenneltä sijalta toiseksi (+10). Kalle Lehto (Frisbeegolfseura Kouvolan Lentävät Lautaset) ja Jani Karonen (Talin Tallaajat) jakavat kilpailun kolmatta sijaa, niukasti vain yhden heiton erolla Hämäläiseen.

Myös MP50-luokassa tilanne ennen päätöskierrosta on erittäin tasainen. Peter Seeck (Valkeakoski Disc Golf) ja Janne Sandholm (Padasjoen Frisbeegolf) nousivat jakamaan kilpailun kärkipaikkaa lukemin 145 heittoa (+19). Marko Rauha (Frisbeegolfseura 7k) ja Kalle Kärki (Talin Tallaajat) ovat kaksikosta vain yhden heiton päässä jaetulla kolmannella sijalla. Viidentenä oleva Mikko Putaja (Tampereen frisbeeseura) on hänkin puolestaan vain heiton päässä kolmossijasta.

FP40-luokassa Anna Elo (Liitokiekkoseura Mustavaris) suuntasi toiselle kierrokselle kahden heiton johtomarginaalilla Riitta Savolaiseen (Frisbeegolfseura Kouvolan Lentävät Lautaset) nähden. Toisella kierroksella sekä Elo että Savolainen paransivat kierrostuloksiaan perjantaista. Elo vankisti johtoasemaansa, ja on kahden kierroksen jälkeen lukemissa 164 heittoa (+38). Elon johtomarginaali Savolaiseen nähden on seitsemän heittoa.

Anna Elo. Arkistokuva: SFL / Toni Laitiala

Finaalikierros pelataan sunnuntaina klo 8 alkaen väliaikalähdöillä. Tampereen osakilpailu on kiertueen toiseksi viimeinen osakilpailu — päätösosakilpailu pelataan viikon päästä Kuopiossa.

Livetulospalvelu

• Kilpailun livetulospalvelu löytyy kilpailun aikana osoitteesta: https://metrix.live
  • Kilpailun Metrix-sivu kilpailuinfoineen ja osallistujaluetteloineen löytyy puolestaan täältä.
  • Lisäksi Aamulehti saapuu kuvaamaan kilpailusta livelähetystä, lisätietoja.

Sosiaalinen media

• Prodigy Disc Europen tunnelmia tapahtumasta Instagramissa ja Facebookissa: @prodigydisceurope
  • Kiertueen virallinen Facebook-sivu
  • Frisbeegolfliiton Instagram: @frisbeegolfliitto
  • Viralliset hashtagit: #prodigydiscprotour &  #sflprotour

Videotuotanto

Jokaiselta osakilpailupäivältä tuotetaan videomateriaalia. Videot kultakin kilpailupäivältä julkaistaan jälkituotantona muutaman päivän sisällä päivän päättymisestä.

Videotuotantoa julkaistaan Youtubessa: Natural Born Disc Golfer sekä päätöspäivältä myös Disc Golf Finland