Tsekin EM-kilpailut siirtyvät vuoteen 2021

Vuodelle 2020 suunnitellut frisbeegolfin EM-kilpailut on siirretty vuoteen 2021 koronaviruspandemian vuoksi.

Viikkojen huolellisen harkinnan jälkeen EM-kilpailujärjestäjät ovat tehneet päätöksen siirtää elokuulle 2020 aikataulutetut frisbeegolfin EM-kilpailut vuodella eteenpäin. EM-kilpailut tullaan järjestämään 9.-15.8.2021. Kilpailupaikkana toimii edelleen Konopiště Tsekissä. Tätä seuraavat EM-kilpailut tullaan järjestämään alkuperäisen suunnitelman mukaisesti vuonna 2022.

Kilpailuihin ansaitut yksilöpaikat säilyvät vuoteen 2021. Kilpailun rekisteröityminen avataan kuitenkin uudestaan joulukuussa, ja myös yksilöpaikan saaneet pelaajat rekisteröityvät kilpailuun uudestaan. Kilpailun juniori-ikäisten luokkien yläikärajaa nostetaan 19 vuoteen, jotta kaikki nyt junioreiden kilpailuihin osallistumassa olleet voivat osallistua luokkiin myös ensi vuoden EM-kilpailuissa.

Suomen maapaikkoja ei ole vielä jaettu EM-kilpailuihin. Koronavirustilanteen selkiytyessä SFL:n hallitus arvioi, miten ja minkä vuoden näytöt huomioiden maapaikkavalinnat tehdään.

Lisätietoja EM-kilpailuiden virallisesta tiedotteesta.