Suomen pelaajat joukkuefrisbeegolfin MM-kisoihin valittu

Suomen frisbeegolfliitto on nimennyt edustusjoukkueen Perthissä, Australiassa järjestettäviin joukkuefrisbeegolfin MM-kisoihin.

Joukkuefrisbeegolfin MM-kilpailut pelataan läntisessä Australiassa Mundaringin radalla Perthissä 6.-9.11.2024.

Suomen edustusjoukkue koostuu avoimen luokan, naisten avoimen luokan sekä masteriluokkien pelaajista. Joukkueeseen valittiin yhteensä kymmenen pelaajaa.

Joukkueeseen valitut pelaajat:

FPO
Heidi Laine
Hannele Määttä
Emilia Kallio

MPO
Nestori Tuhkanen
Mikael Häme
Eetu Salomäki
Pekka Hyvönen

MP40
Mika Laikko
Tapani Aulu
Joni Luumi

Hannele Määttä frisbeegolfin EM-kilpailuissa 2023. Kuva: PDGA Europe.

Pelaajavalinnat tehtiin marraskuussa 2023 julkaistujen valintakriteerien perusteella.  Mikäli ensimmäisessä vaiheessa paikan ansainneet ovat estyneitä, paikkoja tarjotaan jonossa oleville pelaajille.

Joukkuefrisbeegolfin MM-kilpailut on World Flying Disc Federationin (WFDF) alainen tapahtuma, joka järjestetään joka toinen vuosi. Edellisen kerran joukkuefrisbeegolfin MM-kilpailut järjestettiin Kroatiassa elokuussa 2022. Suomi sijoittui kisoissa neljännelle sijalle.

Suomen frisbeegolfliitto onnittelee joukkueeseen valittuja pelaajia!

Mika Laikko frisbeegolfin EM-kilpailuissa 2023. Kuva: PDGA Europe.