EDGF kokoontui joulukuussa vuosikokoukseen

EDGF eli European Disc Golf Federation kokoontui 12. joulukuuta yhdistyksen vuosikokoukseen. Kokouksessa Suomea edusti Suomen frisbeegolfliiton puheenjohtaja Laura Heikkilä

EDGF on 31 eurooppalaisen jäsenvaltion muodostama voittoa tavoittelematon yhdistys, joka vastaa frisbeegolfin EM-kilpailuiden (avoin luokka, juniorit, masterit) sanktioimisesta ja järjestäjien valitsemisesta. Yhdistyksen tavoitteena on muun muassa edistää frisbeegolfia kilpailullisena lajina Euroopassa sekä koordinoida Euroopan kilpailukalenteria jäsenmaiden kanssa yhteistyössä. EDGF:n toimisto sijaitsee Sveitsissä.

Vuosikokouksessa myönnettiin vastuuvapaus EDGF:n nykyiselle hallitukselle ja käsiteltiin hallituksen puheenjohtajan vuosikertomus 2023.

Poimintoja päätöksistä:

• EDGF:n uudeksi jäseneksi hyväksyttiin Romania, ja ehdollisena myös Ruotsi. Ruotsi hyväksyttiin ehdollisena, sillä Ruotsi on hakenut jäsenyyttä, mutta ei ole käsitellyt jäsenhakemustaan omassa vuosikokouksessaan. Ruotsin frisbeegolfliiton (Svenska Disc Golf Förbundet) puheenjohtaja kertoi Ruotsin käsittelevän hakemuksen maaliskuun 2024 vuosikokouksessa.
  • EDGF:n jäsenmailta laskutetaan vuodesta 2024 lähtien jäsenmaksu. Suomi, Ruotsi, Norja, Tanska, Saksa ja Viro maksavat vuonna 2024 jäsenmaksua 200 e, muut jäsenmaat 20-100 e. Jäsenmaksun määrä perustuu kullekin maalle varattuihin maakohtaisiin paikkoihin EM-kilpailuissa.
  • Talousarvio ja budjetti vuodelle 2024 toimitetaan jäsenmaille helmikuussa 2024.
  • Hallitukseen ei valittu täydentäviä jäseniä vuodelle 2024, koska ehdokkaita ei ilmaantunut eikä kokouksessa läsnä olevilla ollut halukkuutta asettua ehdolle. Jäsenmaat jatkavat ehdokkaiden etsimistä. Uusi kokonainen hallituskausi alkaa vuoden päästä. Tilintarkastaja valittiin.
  • EDGF käsittelee kilpailunjärjestäjähakemukset vuoden 2025 EM-kisoille. EDGF otti vastaan hakemuksia 20.12. saakka.

Vuosikokouksen pöytäkirja liitteineen on luettavissa täältä: Documents – EDGF (discgolffederation.eu)

EDGF kokoontuu seuraavaan vuosikokoukseen loppuvuodesta 2024.