Frisbeegolfin MM-kisat 2025 järjestetään Suomessa

PDGA on myöntänyt vuoden 2025 frisbeegolfin MM-kisat Suomeen.

MM-kisat pelataan Tampereella ja Nokialla heinäkuussa 2025.

PDGA on myöntänyt vuoden 2025 frisbeegolfin MM-kisat Suomeen. MM-kisat pelataan Tampereella Tampere Disc Golf Centerin radalla ja Nokialla European Openista tutulla ”The Beast”-radalla heinäkuussa 2025.

MM-kisoja on järjestetty Pohjois-Amerikassa vuodesta 1982 lähtien. Kisojen myöntäminen ensimmäistä kertaa Eurooppaan, ja vieläpä Suomeen, on historiallinen hetki niin suomalaiselle frisbeegolfyhteisölle kuin pelaajillekin.

Tapahtuman johtaja Jussi Meresmaa kertoo tavoitelleensa MM-kisoja Suomeen jo vuosien ajan:

– MM-kilpailujen saaminen Suomeen on ollut pitkäaikainen tavoitteeni. Tuntuu erittäin hienolta saada tämä kunnia järjestää lajin merkittävin tapahtuma Tampereella ja Nokialla. Tämä on osoitus pitkäjänteisestä työstä, mitä olemme lajin eteen tehneet. Näistä MM-kisoista tulee ikimuistoiset.

– Suuret onnittelut Jussille ja koko tapahtumaorganisaatiolle Suomen frisbeegolfliiton puolesta! Pitkä työ tuotti vihdoin tulosta. Tämä oli hieno joululahja koko kotimaiselle frisbeegolfyhteisölle. Kotimaisena lajin kattojärjestönä olemme uutisesta innoissamme ja tapahtumaorganisaation tukena missä vain voimme, kommentoi Suomen frisbeegolfliiton puheenjohtaja Laura Heikkilä.

Heikkilä näkee MM-kisojen myöntämisen Suomeen tunnustuksena myös kaikille lajin eteen töitä tekeville seuroille ja vapaaehtoisille.

Lue PDGA:n uutinen vuoden 2025 Major-kilpailuista täältä.

Lue frisbeegolfin MM-kisojen 2025 tiedotuskumppanina toimivan Frisbeegolfmedian artikkeli täältä.