Haku joukkuefrisbeegolfin MM-joukkueeseen 2024

Joukkuefrisbeegolfin MM-kilpailut järjestetään Perthissä, Australiassa 6.-9.11.2024.

Joukkuefrisbeegolfin MM-kilpailut pelataan läntisessä Australiassa Mundaringin radalla 6.-9.11.2024.

Joukkueeseen valitaan 7-12 urheilijaa: MPO vähintään 3, FPO vähintään 2, MP40 vähintään 2.

Hakumenettely

• Haku edustuspaikoille avataan 1.11.2023
  • Hakea voi 30.11.2023. asti.
  • Pelaajapaikkojen valinnat tehdään joulukuun 2023 aikana. Samalla valitaan varapelaajia luokittain peruutusten varalle.
  • Täydennyksiä mahdollisille lisäpaikoille tai peruutuspaikoille voidaan tehdä myöhemmin.

>>Hakulomake

Valinnat tehdään seuraavien kriteerien mukaisesti:

• Pelaajan tulee olla hyvässä suhteessa liittoon, eli ei kilpailukieltoja, ei maksamattomia omavastuita, kilpailulisenssi voimassa jne.
  • Pelaajat valitaan aina omaan ikäluokkaansa. Masterit voidaan nimetä myös avoimien luokkien paikoille, mikäli mahtuvat listalle.

1. Kilpailusuoritukset verrattuna muihin oman luokan kilpailijoihin.
2. Edellisen vuoden trendi suorituksissa
3. Sitoutuminen maajoukkueen arvoihin ja frisbeegolfiin Suomessa
4. Maajoukkueurheilijan arvolle sopiva käytös radalla ja sen ulkopuolella
5. Team Finlandin ja maajoukkueringin pelaajilla sekä Suomen mestareilla on etusija tasatilanteissa

Valintapäätökset tekee valintakomitea, joka koostuu SFL:n hallituksesta ja hallituksen nimeämistä muista asiantuntijoista jääviydet huomioon ottaen. 2023 valintakomiteaan kuuluu hallituksen lisäksi SFL:n nuoriso- ja koulutuskoordinaattori Leo Piironen.

Lisätietoja urheilutoimenjohtaja Tapani Aululta tapani.aulu@frisbeegolfliitto.fi

Kilpailun tietoja

Nelipäiväisessä kilpailussa pelataan alkulohkoissa maajoukkueiden välisiä otteluita, jonka jälkeen jatketaan pudotuspelimuotoiseen jatkosarjaan. Ottelut pelataan kuusihenkisin joukkuein ja joka kierroksella pelaa aina 3*MPO-, 2*FPO- ja 1*MPM-luokan pelaaja. Yhteensä otteluita tulee noin 10 ja pelaavaa joukkuetta voidaan vaihtaa aina ottelukohtaisesti.

• Kisapäivät 6.-9.11.2024
  • 2 rataa Mundaring Sporting Clubilla
  • Kisaa seuraavalla viikolla samassa paikassa Aussie Open A-tier. https://www.youtube.com/watch?v=e2DiOAA3R-s
  • SFL maksaa joukkueen osallistumismaksun (550 $) ja pelaajakohtaisen osallistumismaksun (150 $) sekä toimittaa maajoukkueasut
  • Matkanjärjestelyt sovitaan valitun joukkueen kanssa erikseen urheilijasopimuksissa

Tietoja kilpailupaikasta, radasta, kaupungista jne. infokirjeessä ja myöhemmin julkaistavilta kisakohtaisilta sivuilta.