SM-kilpailujen kilpailujärjestäjähaku kausille 2024-2026

SFL hakee järjestäjiä vuoden 2024, 2025 ja 2026 SM-kisoille.

Vuonna 2024 on tarkoituksena järjestää kahdeksan SM-kilpailua. Vuoden 2024 MPO/FPO-SM-kilpailut järjestetään Sipoossa, mastereiden SM-kisat Siilinjärvellä, juniorit kisaavat Kempeleessä ja parifrisbeegolfin mitalit ratkotaan Oulussa. Vuoden 2025 MPO/FPO-SM-kilpailut järjestetään puolestaan Heinolassa. Muille kausien 2024 ja 2025 SM-kilpailuille sekä vuoden 2026 MPO/FPO-SM-kisoille haetaan nyt kilpailunjärjestäjiä. Hakuaikaa on 20.10.2023 asti.

SM-kisoja voi hakea SFL:n jäsenseura tai lisensoitu kilpailunjärjestäjä. Myös yhteishakemukset seurojen tai lisensoitujen kilpailunjärjestäjien kanssa ovat tervetulleita.

Hakemukset useamman SM-kisan samanaikaiselle järjestämiselle ovat mahdollisia ja niitä jopa painotetaan vertailussa. Yhtä aikaa voidaan järjestää SM-kisoja, joissa ei ole samoja luokkia.

Kisajärjestäjävalinnat tehdään ja julkaistaan loka-marraskuussa. Valinnat perustuvat hakemusten meriitteihin ja alueelliseen kattavuuteen. Hakemuksia toivotaan etenkin viime vuosina aliedustetuilta alueilta kuten Pohjois-Suomesta.

Kilpailuja haetaan erillisellä verkkolomakkeella: SM-kisojen hakulomake ja lisäksi hakemusta voi halutessaan täydentää sähköpostitse (tapani.aulu@frisbeegolfliitto.fi).

Hakemus tulee lähettää viimeistään 20.10.2023.

Lisää kaikista SM-kisoista osoitteessa: www.frisbeegolf-sm.fi

Huom. kilpailujen tekniset yksityiskohdat, kuten formaatti ja luokat tarkennetaan ennen kilpailua. Etenkin vuosien 2025 ja 2026 kisojen osalta muutokset ovat todennäköisiä.

Haettavat kisat

SFL hakee kilpailunjärjestäjiä seuraaville vuoden 2024 SM-kilpailuille:

• joukkuefrisbeegolf
  • sekaparifrisbeegolf
  • amatöörit
  • pituusheitto.

SFL hakee kilpailunjärjestäjiä seuraaville vuoden 2025 SM-kilpailuille:

• masterit
  • juniorit
  • joukkueet
  • parit
  • sekaparit
  • amatöörit
  • pituusheitto

SFL hakee kilpailunjärjestäjiä seuraaville vuoden 2026 SM-kilpailuille:

• avoin (MPO, FPO)

Tietoa SM-kisoista

Frisbeegolfin SM-kisojen rakenne, säännöt, vaatimusmäärittelyt, järjestämisprosessi sekä eri toimijoiden vastuut prosessissa kuvataan SM-kisojen toimintakäsikirjassa. Toimintakäsikirja toimii pohjana kilpailunjärjestäjän oman projektisuunnitelman laatimisessa, ja muistilistana projektin aikana. SFL varaa oikeuden muuttaa kaikkia määritelmiä. SFL tekee kunkin SM-kisajärjestäjän kanssa erillisen sopimuksen kilpailun järjestämisestä, missä on määritelty myös esimerkiksi kaupallisten ja mediaoikeuksien omistajuus. SFL:llä on oikeus myydä esimerkiksi kaikki SM-kilpailut kattavia kumppanuuksia ja tarjota yhteistyökumppaneilleen tapahtumanäkyvyyttä.

Kunkin kisan luokat ja luokkakohtaiset kiintiöt päivitetään vuodenvaihteen jälkeen toimintakäsikirjaan kauden päätteeksi pelaajamäärien ja -tilastojen pohjalta.

Kilpailunjärjestäjä sitoutuu lukemaan ja noudattamaan käsikirjan periaatteita. Toimintakäsikirjan määritelmät ovat ohjeita ja niistä voidaan tarvittaessa poiketa erikseen kilpailunjärjestäjän ja SFL:n kesken sovittaessa.

Ensisijaisesti haetaan järjestäjiä vuodelle 2024, mutta hakea voi myös jo vuoden 2025 kilpailuja. Lisäksi jos samaan kisaan tulee useita hakemuksia, voidaan valitsematta jääneelle tarjota seuraavan vuoden kilpailua. Kilpailujen ajankohdat koordinoidaan liiton kanssa valintojen jälkeen.’

Huom, kisakohtaiset määrittelyt päivitetään vuosittain, joten muutokset ovat mahdollisia.

Frisbeegolfin SM 2026

Luokat: FPO, MPO
4 kilpailupäivää

Frisbeegolfin SM – juniorit 2025