Liikunnan aluejärjestöjen avustus seuroille nuorten kesätyöllistämiseen haettavissa

Liikunnan aluejärjestöt jakavat hakujen perusteella opetus- ja kulttuuriministeriön myöntämää kesätoiminta-avustusta seuroille nuorten kesätyöllistämiseen (avustus 700 euroa/palkattava nuori).

Liikunnan aluejärjestöt jakavat hakujen perusteella opetus- ja kulttuuriministeriön myöntämää kesätoiminta-avustusta seuroille nuorten kesätyöllistämiseen. Avustus on enintään 700 euroa/palkattava nuori. Avustuksella lisätään ja kehitetään lasten ja nuorten harrastus- ja kesätoimintaa seuroissa, lisätään nuorten kesätyöntekijöiden osaamista ja kartutetaan työkokemusta. Avustus auttaa edelleen seuratoiminnan palautumista pandemian jäljiltä.

Avustusta saa käyttää lasten ja nuorten toimintaa järjestävien kesätyöntekijöiden lyhytaikaiseen palkkaamiseen ajalla 1.4.-30.9.2023. Ministeriön myöntämää avustusta voidaan käyttää ainoastaan palkattavien työntekijöiden palkoista aiheutuviin kuluihin. Avustusta ei voida käyttää lisäpalkan maksamiseen järjestön koko- tai osa-aikaiselle, palvelussuhteessa jo olevalle työntekijälle.

Huom! Tarkista aluejärjestön sivuilta haun päättymisaika. Osalla aluejärjestöistä haku on auki koko hankeajan, osalla haku päättyy esimerkiksi huhtikuun alussa tai huhtikuun puolessa välissä.

Voit kysyä lisätietoja alueesi aluejärjestön seurakehittäjältä

Liikunnan aluejärjestöt toimivat viidentoista paikallisen aluejärjestön voimin eri puolella Suomea. Järjestöjen perustehtävänä on suomalaisten hyvinvoinnin edistäminen liikunnan ja urheilun avulla. Lisäksi tehtävänä on liikuntakulttuurin elinvoimaisuuden ja monipuolisuuden varmistaminen – erityisesti paikallisella tasolla.