Ehdolle SFL:n hallitukseen kaudelle 2023-2024?

Hallitusehdokkaita pyydetään lähettämään itsestään lyhyt esittely viimeistään torstaina 13.10. toiminnanjohtajalle.

Liitopäivien yhteydessä sunnuntaina 30.10. Kuortaneella järjestetään SFL:n syyskokous. Yhtenä tärkeänä asiana syyskokouksen asialistalla on hallituksen puheenjohtajan ja jäsenten valinta. SFL:n hallitukseen valitaan jäseniä kaksivuotiselle kaudelle aina niin, että puolet jäsenistä on erovuorossa vuosittain. Puheenjohtaja valitaan myös aina kahden vuoden kaudelle.

Oma kaksivuotiskauteni SFL:n puheenjohtajana on päättymässä. Kausi on ollut todella monipuolinen ja koen, että olemme yhdessä työntekijöiden ja hallituksen kanssa onnistuneet kehittämään toimintaa edelleen oikeaan suuntaan. Monta mielenkiintoista asiaa on edelleen kesken, joten olen päättänyt asettua ehdolle jatkokaudelle ja toivon, että saan jatkaa tässä tehtävässä. Hallitusjäsenistä erovuorossa ovat Mikko Kaakinen, Tuomo Rikman ja Johanna Parviainen. Heistä Mikko ja Tuomo ovat ilmoittaneet olevansa ehdolla hallitukseen myös toiselle kaksivuotiskaudelle.

Liiton työntekijäresurssin kasvaessa hallituksen rooli on muuttumassa aktiivisesta tekemisestä enemmän strategiseen ja ohjaavaan suuntaan. Työntekijät vastaavat päivittäisestä toiminnasta ja kehittämisestä johon hallituksen jäsenet tuovat lisäresurssia oman osaamisensa kautta. Tulevalle hallituskaudelle kaivataan erityisesti brändäyksen ja markkinoinnin osaajia tuomaan omaa näkemystään liiton toiminnan kehittämiseen. Muita ensi vuonna pinnalla olevia painopisteitä ovat muun muassa maajoukkuetoiminta, arvokilpailut, frisbeegolfin harrastustoiminnan kehittäminen, junioritoiminta ja seurojen tukeminen.

Jos koet että jokin näistä tai jokin muu frisbeegolfille tärkeänä pitämäsi asia on omaa erityisosaamistasi ja haluaisit antaa asiantuntemustasi ja aikaasi lajin kehittämiseen, harkitse ehdolle asettumista. Hallitus työskentelee pääosin etänä. Yhteiset keskustelut käydään joko pikaviestimillä tai foorumikeskusteluina sekä kuukausittaisissa hallituksen kokouksissa, jotka järjestetään yleensä etäyhteyksillä. Asioita on paljon ja ne vaativat perehtymistä, jotta voidaan tehdä päätöksiä. Aikaa hallitustyöhön olisi hyvä olla antaa noin 10 tuntia kuukaudessa. Vastapainona saat näköalapaikan suomalaisen frisbeegolfin ytimeen ja mahdollisuuden olla mukana viemässä lajia eteenpäin liiton näkökulmasta.

Laura Heikkilä, hallituksen puheenjohtaja