Masters Tourissa kilpailtiin viikonloppuna Riihimäellä – kiertue jatkuu syyskuussa Lahdessa

Fribastore Masters Tour jatkui kolmannella osakilpailulla Riihimäen Riutassa viime viikonloppuna. Kisassa nähtiin tiukkoja mittelöitä kärkisijoista.

Viidestä osakilpailusta koostuva Fribastore Masters Tour -kiertue alkoi toukokuussa Vihdissä. Kesäkuussa kiertue kävi Jyväskylässä ja viime viikonloppuna 13.-14.8. kiertue jatkui Riutassa Riihimäellä. Kiertueella pelataan 12 ikäluokassa, ja osakilpailuvoittojen lisäksi kisataan myös kiertuemestaruuksista.

Seuraavana touria päästään seuraamaan Lahden Mukkulassa 3.-4.9. Kiertue päättyy Tampereen osakilpailuun Epilässä 15.-16.10.

Rajala jatkaa FP40-luokan  johdossa – MP40-luokassa tiukkaa taistoa

Nina Rajala (Järvenpään Frisbeegolf) jatkoi onnistuneita heittojaan Riutassa voittamalla jo kolmannen tourin osakilpailun FP40-luokassa tuloksella 135 (+17). Jenni Anttila (Team Hippo) jatkoi Rajalan haastamista ja sijoittui osakilpailussa toiseksi 144 heitolla (+26) . Hän pitää kakkossijaa myös tourin kiertuemestaruuden pistetaulukossa heti Rajalan jälkeen. Frisbeegolfseura Kouvolan Lentävät Lautaset ry:n Riitta Savolainen kiri kolmanneksi yhteistuloksella 145, ja pitää täten hallussaan kolmatta sijaa kiertueen yhteistuloksissa.

Miesten pro master 40+ -luokassa (MP40) käytiin ensimmäisistä sijoista tiukkaa taistoa. Harri Lähdesmäki (Ylöjärven Ryhti) voitti kahdella heitolla, yhteistuloksella 105 (-13), toisen sijan jakaneen Marko Hämäläisen (Hämeenlinnan Discaajat) ja Jani Parkkosen (Talin Tallaajat). Lähdesmäki kiri voitollaan kokonaispistetaulukon neljännelle sijalle. Jani Parkkonen, Marko Hämäläinen ja Joni Luumi (FrisbeeGolfClub Hyrylä) muodostavat pistetaulukon kärkikolmikon.

Penttala onnistui MP50-luokassa

Ari Penttala (Nummelan frisbeeseura) voitti MP50-luokassa niukasti yhden heiton erolla, yhteistuloksella 109 (-9), Team Hipon Ville Piipon. Penttala on kiertuemestaruustaulukossa tällä hetkellä toisena. Johtoasemaa pitää hallussaan niin ikään Nummelan frisbeeseuran Jouni Leskinen. Kolmantena kiertueen yhteistuloksissa oleva Mikke Haaranen (Wirmo DiscGolf Mynämäki) heitti kisassa kolmanneksi vain yhden heiton erolla neljännen sijan jakaneisiin Juha Lehtolaan (Karkkilan frisbeeseura), Kimmo Mönkköseen (Mikkelin Frisbeegolf) ja Sauli Kuorttiin (Luvian Veto). Talin Tallaajien Kristiina Sylman pelasi ainoana pelaajana FP50-luokassa heittotuloksella 135 (+17). Hän on edellä kiertueen yhteistuloksissa Kirsi Kaikkosta (Lohjan Liitokiekkoilijat) ja Nina Kiminkiä (Nummelan frisbeeseura).

Nina Taronen (Riihimäen Frisbeegolf) osallistui ainoana naisena FP55-luokkaan ja pelasi tuloksen 155 (+37). Taronen ei ole saanut kiertueella ainakaan toistaiseksi kanssapelaajia. MP55-luokassa voittaja ratkesi yhdeksän heiton erolla. Yhteispisteissä toisena komeileva Kari Vesala (Talin Tallaajat) vei voiton tuloksella 116 (-2), jaetulle toiselle sijalle ylsivät Frisbeegolfseura 7k ry:n Jyrki Simolin ja pistetaulukkoa johtava Janne Sandholm (Padasjoen Frisbeegolf). Simolin on tällä hetkellä kiertueen yhteispisteissä kolmantena.

MP60-luokassa Heikki Savolainen (Talin Tallaajat) voitti yhdellä heitolla toiseksi sijoittuneen Disc Golf Hyvinkään Harri Kivimäen ja seitsemällä heitolla kolmanneksi sijoittuneen Raimo Määtän (Frisbeegolf Club Keinukallio) yhteistuloksella 128 (+ 10). Määttä pitää hallussaan kiertueen ykkössijaa, toisena on Jari Väyrynen (V- ja U-seura Korven Korvenpojat / Bats) ja kolmantena Kivimäki. Lahja Määttä (Frisbeegolf Club Keinukallio) pelasi FP60-luokan ainoana pelaajana tuloksen 163 (+45). Määttä johtaa kyseisen luokan kokonaispisteissä.

MP65-luokassa voiton vei Markku Kuparinen (Nummelan frisbeeseura) 149 heitolla (+31), ja hän johtaa samalla myös kiertuetta. Jussi Varho (Nousten Frisbeegolf) sijoittui kilpailussa toiseksi 156 heitolla, ja on taulukossa toisena. Kolmantena yhteispisteissä on tällä hetkellä Björn Lindholm (Ekenäs IF Disc Golf). MP70-luokassa parhaiten heitti kiertueen ensimmäisellä sijalla komeileva Markku Tohni Nokian Frisbeeseurasta tuloksella 130 (+12). Jämsän Frisbeegolfin Jauri Haarla ja Jukka Toikka (Nummelan frisbeeseura) mittelöivät tällä hetkellä pistetaulukossa toisella ja kolmannella sijalla. Toikka vei osakilpailun toisen sijan tuloksella 141 ja Haarla puolestaan kolmannen sijan tuloksella 144.