Mastereiden SM-kisat Oulussa, Pikkaralassa 28.-31.7.

Suomen mestaruudet ratkotaan yhteensä seitsemässä eri luokassa. Tänä vuonna uutena luokkana kisassa on mukana naiset-60-luokka. Nelipäiväisissä SM-kilpailuissa pelataan yksi kierros päivässä 15 minuutin väliaikalähdöillä klo 8.30 alkaen.

Frisbeegolfin 40-70-vuotiaiden mastereiden SM-kilpailut järjestetään 28.-31.7.2022 Oulussa Pikkaralan frisbeegolfkeskuksessa. Kilpailuiden järjestävänä seurana toimii 25-vuotismerkkipäivää juhlistava Oulun frisbeeseura ry.

Puolustavia mestareita ja uusia tulokkaita luokkien ennakkosuosikkeina

MP40-luokassa mestaruuttaan puolustaa Heikki Saunanen (Ähtärin urheiljat), FP40-luokassa Nina Rajala (Järvenpää Frisbeegolf). Saunasen kovimmaksi haastajaksi voidaan nostaa luokan parhaiten PDGA-reitattu Sami Mäkipörhölä (Jätkän Kiekko) ja naisissa Rajalaa kirittää Oulun BSC:n Hannele Määttä, joka pelaa ensimmäisissä mastereiden SM-kisoissaan.

MP50-luokassa mestari vaihtuu. Viime vuonna Heinolassa kultaa napannut Tatu Nokelainen ei ole mukana, joten ykkössuosikin viitan pukee viisikymppisiin siirtynyt muiden luokkien moninkertainen mestari Ville Piippo (Team Hippo). Ykköshaastajaksi nostetaan viime vuoden hopeamitalisti Oulun frisbeeseuran Jori Löytynoja

FP50-luokassa voittoaan puolustaa Kirsi Kaikkonen (Lohjan Liitokiekkoilijat) ja MP60-luokassa Juha Pohjalainen (Talin Tallaajat).

MP70-luokassa ykkössuosikiksi nostetaan Esko Jokinen (Vuorelan Veikot). Uudessa SM-luokassa FP60:ssa parhaiten reitattu pelaaja on Tuire Leppänen (Frisbeegolfseura Mandon Kiertäjät).

Kisassa pelataan kahdella eri muokatulla rata-layoutilla: Pikkarala Pro (MP40, FP40 ja MP50) ja Amateur (FP50, FP60, MP60 ja MP70).

Kilpailuun on vapaa pääsy ja yleisö on tervetullutta.

Alustavat päiväaikataulut:

TORSTAI 28.7.2022
1. kierros väliaikalähdöin 15 min välein klo n. 8.30-15.30
Lähtöjärjestys luokittain: MP40, MP50, MP60, MP70, FP40, FP50 ja FP60.

PERJANTAI 29.7.2022
2. kierros väliaikalähdöin 15 min välein n. klo 8.30–15.45
Lähtöjärjestys luokittain: FP40, FP50, FP60, MP40, MP50, MP60 ja MP70.

LAUANTAI 30.7.2022
3. kierros väliaikalähdöin 15 min välein n. klo 8.30–15.45
Lähtöjärjestys luokittain: FP50, FP60, MP50, MP60, MP70, MP40 ja FP40.

SUNNUNTAI 31.7.2022
4. kierros väliaikalähdöin 15 min välein n. klo 8.30–16.45
Lähtöjärjestys luokittain:  MP40 (bottom 32), MP70, MP60, MP50, FP60, FP50, FP40 ja MP40 (top 20).

Palkintojenjako heti kun luokat ovat pelanneet loppuun ja tulokset on tarkastettu ja mahdolliset ratkaisupelit pelattu.

Mediatiedustelut: Kajsa Wickström, 0405297911

Linkit ja lisätietoja:
Frisbeegolfin SM-sivut: https://frisbeegolf-sm.fi/masterit/
Kilpailun Metrix-sivu (ilmoittautuneet, tulospalvelu): https://discgolfmetrix.com/2042160

Kuva: Jussi Määttä / PicFactor Oy.