Varustekasseja myönnettiin ensimmäisessä haussa 15 seuralle

Varustekassien toinen hakukierros jatkuu syksyyn saakka.

SFL:n varustekassien ensimmäinen hakukierros päättyi 19. kesäkuuta. Hakemuksia saatiin 20 seuralta. Seurat hakivat varustekassia pääasiassa junioritoimintaan. Varustekassia haettiin myös lajiesittelyihin, alkeiskursseille, avoimiin harjoituksiin sekä tyhy-toimintaan.

Hallitus kävi läpi kaikki hakemukset ja päätti myöntää varustekassin 15 SFL:n jäsenseuralle: Vuorelan Veikot, Disc Golf Club Uurainen, Joen Liitokiekko, Ahonkylä Seura r.y frisbeegolfjaosto, Harjavallan DiscGolf, Disc Klupi Kuhmoinen ry, Flying Discs Vörå, Oripään Urheilijat ry/FGS Gorilla, Mikkelin Frisbeegolf, Valkeakoski Disc Golf, Lords of DiscGolf, DG Rollers Mänttä-Vilppula, Frisbeegolf Ruka, Pöytyän Urheilijat Frisbeegolfjaosto ja Frisbeekotkat.

Varustekassien toinen hakukierros alkoi heti ensimmäisen päätyttyä 20. kesäkuuta, ja haku jatkuu avoimena syksyyn (syyskuuhun) asti. Toisen haun päättymisestä tiedotetaan erikseen.

Hakemuksia arvioidaan suunnitelman kattavuuden perusteella sekä sen mukaan, miten hyvin suunnitelma tukee liiton vision toteutumista (esimerkiksi lapsi- ja nuorisotoiminta, seuratoiminta, yhdenvertaisuus).

Varustekassit on tarkoitettu seuran jatkuvan toiminnan ja useampien projektien toteutukseen, eikä esimerkiksi yksittäisessä tapahtumassa eteenpäin jaettavaksi.

Varustekassien kokoamisesta ja toimituksesta vastaa kotimainen frisbeegolfkiekkojen valmistaja Clash Discs. Kokonaisuuteen sisältyy:

• Kassi SFL:n logolla
  • 30 aloittelijaystävällistä Clash Discsin kiekkoa SFL:n logolla
  • 10 kartiota
  • 20 ympyrämerkkiä (ns. flat merkit)
  • 2 frisbeegolfopasta (Eskelisen Fribagolfopas ja Piirosen Ohjaajan opas)

Ja näin se toimii:

1. Täytä varustekassin hakulomake.
  2. SFL:n hallitus käsittelee hakemuksenne. Järjestösihteeri tiedottaa hakijaa hakupäätöksestä haun päättymisen jälkeen.
  3. Tilaus toimitetaan eteenpäin.
  4. Clash discs lähettää sovitun kassin seuralle.
  5. Suunnitellun toiminnan jälkeen SFL pyytää toiminnasta lyhyen raportin.

Lisätietoja voi kysyä järjestösihteeriltä (sihteeri@frisbeegolfliitto.fi).