Koululiikuntaliiton frisbeegolfin alueelliset mestaruuskisat 2022

Mestaruuskisoja järjestetään yhteensä kuusi 17.5.-21.5.2022!

Frisbeegolf on tullut Koululiikuntaliiton ohjelmaan vuonna 2022. SFL ja Koululiikuntaliitto hakivat helmikuussa seuroja Koululiikuntaliiton alueellisten mestaruuskisojen järjestäjiksi. Toukokuussa pelataan alueelliset kisat ja syksyllä valtakunnallinen mestaruuskilpailu.

Alueelliset frisbeegolfkisat

17.5. Keuruu, toinen aste (A-sarja) kello 10.00, Keurusselän frisbeegolf puisto, Frisbeegolfseura Mandon Kiertäjät ry,

19.5., Loviisa, yläkoulu (B-sarja) kello 9.00, toinen aste (A-sarja) kello 12.30, Liljendalin frisbeegolfrata, Porvoon Frisbeegolfseura

19.5. Siilinjärvi, yläkoulu (B-sarja) kello 9.00, toinen aste (A-sarja) kello 12.00, Tarinalaakso Disc Golf/New Course, Vuorelan Veikot ry / Siilinjärven kunta

19.5. Kangasniemi, yläkoulu (B-sarja) kello 9.00, toinen aste (A-sarja) kello 12.00 Kangasniemen frisbeegolfrata, Kangasniemen kunta / KaPaDG

20.5. Jämsä, yläkoulu (B-sarja) kello 10.00, Myllymäki DGP, Jämsän Frisbeegolf ry

21.5. Lapua yläkoulu (B-sarja) kello 9.00 , toinen aste (A-sarja) kello 13.00, Simpsiön frisbeegolfrata, Lapuan Frisbeegolf Club

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen avataan 1.4. kello 20.00 osoitteessa https://www.lyyti.in/kllfgalue22.

Kuhunkin kisaan otetaan mukaan yhteensä 72 pelaajaa / lähtö, sarjakohtaiset kiintiöt huomioiden. Ilmoittautumisen tekee pelaajan täysi-ikäinen yhteyshenkilö (opettaja, vanhemmat, seuran edustaja, tms.).

Ilmoittautumismaksu on 10 euroa. Katso ilmoittautumismaksun maksuohjeet kunkin kisan tarkemmasta kutsusta.

Kilpailutapa

Yhteislähtönä 1×18 väylää. Tutustu frisbeegolfin sääntöihin: https://frisbeegolfliitto.fi/frisbeegolfin-virallinen-saantokirja-ja-kilpailuopas/

Sarjat

A-sarja tytöt, harrastajat Metrix rating 0- 750
A-sarja pojat, harrastajat Metrix rating 0- 850
B-sarja tytöt, harrastajat Metrix rating 0- 700
B-sarja pojat, harrastajat Metrix rating 0- 700
A-sarja tytöt, avoin
A-sarja pojat, avoin
B-sarja tytöt, avoin
B-sarja pojat, avoin

Osanotto-oikeus

Osanotto-oikeus on kaikilla peruskoulujen, lukioiden ja ammatillisten koulujen vakituisilla koululaisilla ja opiskelijoilla, jotka kisojen alkaessa ovat koulun kirjoissa. Tämä koskee myös ulkomaalaisia vaihto-oppilaita ja iltakoululaisia, sekä Suomen rajojen ulkopuolella opiskelevia Suomen kansalaisia.

A-sarjaan osallistuvat 2002-2005 syntyneet ja B-sarjaan 2006-2009 syntyneet. Molemmissa sarjoissa järjestetään kaksi sarjaa tytöille ja pojille (harrastajat ja avoin).

Tulosten kirjaus

Tuloskortti noudetaan kisainfosta ennen kisaa, jossa tarkistetaan myös osallistujien maksut. Tulokset kirjataan tuloskorttiin ja Metrix-järjestelmään. Jokaisen ilmoittautuneen pelaajan tulee luoda Metrix-tunnus jos sitä ei jo ole: https://discgolfmetrix.com/?locale=fi. Kilpailuun hyväksytyt pelaajat saavat ohjeistuksen miten kirjautua Metrixillä oikeaan kilpailuun.

Palkinnot

Sarjojen kolme parasta palkitaan KLL:n aluemitalein ja Discmanian tuotepalkinnoin. Lisäksi palkitaan A- ja B-sarjan paras koulujoukkue (kahden parhaan pojan ja parhaan tytön tulos lasketaan sijoituspistein).

Kisojen yhteyshenkilöt löytyvät kunkin kisan lisäinfosta.
Yleisjärjestelyjen osalta Koululiikuntaliiton toimistolta Jani Kangasniemeltä, jani.kangasniemi@kll.fi