Venäjä ja Valko-Venäjä suljetaan frisbeelajien kansainvälisistä kilpailuista

Kaikki frisbeelajien kattojärjestöt tuomitsevat Venäjän ja Valko-Venäjän sodan Ukrainaa vastaan.

Frisbeelajien kansainväliset lajiliitot WFDF, EDGF, EFDF, EUF ja PDGA seuraavat Kansainvälisen Olympiakomitean linjaa ja sulkevat Venäjän ja Valko-Venäjän urheilijat sekä toimihenkilöt lajin kansainvälisistä kilpailuista. Maissa ei tulla myöskään järjestämään kilpailuja.

PDGA hallinnoi frisbeegolfin yksilökilpailuja, EDGF euroopanmestaruuskisoja ja WFDF joukkuemaailmanmestaruuskilpailuja, EFDF ja EUF ovat pääasiassa ultimaten lajiliittoja.

Suomen frisbeegolfliitto on myös allekirjoittanut suomalaisten urheilujärjestöjen yhteisen kannanoton Venäjän ja Valko-Venäjän poissulkemiseksi kaikesta kansainvälisestä urheilutoiminnasta. Allekirjoittaneet 30 urheilujärjestöä eivät toistaiseksi osallistu yhteenkään Venäjällä tai Valko-Venäjällä järjestettävään urheilutapahtumaan.

Lisätietoa:
WFDF:n tiedote https://wfdf.sport/2022/03/wfdf-suspends-national-federations-of-russia-and-belarus-bans-athletes-and-officials-from-participation-in-sanctioned-events/

PDGA:n tiedote

EGDF:n tiedote (yhdessä EFDF:n ja EUF:n kanssa)