Fribastore Masters Tour

Master-ikäluokat pelaavat omalla kiertueellaan ensimmäistä kertaa vuonna 2022. Mukana on lisää luokkia, uusia ratoja ja uusi formaatti.

Kilpailuluokat 40-vuotiaista ylöspäin ovat kasvaneet vauhdilla ja nyt SFL vastaa tähän mastereiden omalla kilpailukiertueella.

SFL on solminut yksivuotisen sopimuksen kiertueen järjestämisestä ja organisoinnista Fribastoren kanssa. Fribastore yhdessä paikallisten jäsenseurojen kanssa tuottaa viiden osakilpailun mittaisen Fribastore Masters Tourin toukokuusta syyskuuhun viidellä paikkakunnalla. Kilpailut ovat kaksipäiväisiä PDGA B-tier-kilpailuja 12:lle eri pro-luokalle. Jokainen luokka pelaa kunakin päivänä yhden kierroksen huippuradoilla.

Kiertuemanageri Jouni Lehto kommentoi uutta kiertuetta: ”Fribastore Masters Tour tuo master-pelaajille oman, erityisesti masterikäisiä varten räätälöidyn ammattilaiskiertueen ensimmäistä kertaa Suomeen. Tourin aikatauluissa ja suunnittelussa on pyritty ottamaan huomioon erityisesti masterikäisten heittäjien elämäntilanteet ja aikataulut.”

Liiton toiminnanjohtaja Tapani Aulu odottaa innolla uuden kiertueen vastaanottoa: ”Jo pari vuotta tilauksessa ollut uusi kiertue on erittäin hyvä lisäys liiton vakiokalenteriin. Luvassa on varmasti hienoja kisoja ja varmasti jonkinlaisia kasvukipuja, kun nähdään miten kiertue muotoutuu tänä vuonna ja tulevina kausina.”

Kilpailukalenteri 2022

14. – 15.5. Vihti, Kaatis
11. – 12.6. Jyväskylä, Vesalan monttu
13. – 14.8. Riihimäki, Riutta