Hallituksen päätöksiä

Hallituksen kokouksessa 4/2021 käsiteltiin muun muassa ilmoittautumisaikoja A-, B- ja C-tier -kilpailuihin, liiton yleistä laatukäsikirjaa sekä SM-kisoille tekeillä olevaa toimintakäsikirjaa.

Suomen frisbeegolfliiton hallitus kokoontui 14.12. Tampereella hallituksen 4/2021 kokoukseen sekä uuden hallituksen järjestäytymiskokoukseen.

Varapuheenjohtajana jatkaa Markku Kivelä

Uuden hallituksen järjestäytymiskokouksessa päätettiin hallituksen toimintatavoista, valittiin hallituksen varapuheenjohtaja, sihteeri ja rahastonhoitaja ja sovittiin hallituksen jäsenten vastuualueista. Toimintakauden 2022-2023 hallituksen varapuheenjohtajaksi valittiin Markku Kivelä (FGP), joka jatkaa täten hallituksen varapuheenjohtajan paikalla. Liiton järjestösihteeri toimii edellisten kokousten tapaan hallituksen sihteerinä ja rahastonhoitajana jatkaa tilitoimisto Azets Insight Oy.

Suositus kilpailuihin ilmoittautumisen avautumisajankohdalle

Hallituksen neljännessä tämän vuoden puolella pidetyssä kokouksessa päätettiin antaa seuraava suositus kilpailunjärjestäjille:

• A-tier: ilmoittautuminen kilpailuun avataan 3-6 kk ennen kilpailua
  • B-tier: ilmoittautuminen kilpailuun avataan 2-3 kk ennen kilpailua
  • C-tier: ilmoittautuminen kilpailuun avataan 1-2 kk ennen kilpailua

Näihin kaikkiin kilpailuihin voi ilmoittautua myös lyhyemmällä aikavälillä, eli suositus ei liity ilmoittautumisten päättymisajankohtaan.

Junioreiden SM-kisoissa siirrytään EDGF:n malliin

Hallituksen päätöksen mukaisesti Junioreiden SM-kisoissa 2022 siirrytään EDGF:n malliin. Junioreiden SM-kisoihin voivat osallistua toisin sanoen kaikki tiettyyn ikäluokkaan kuuluvat, riippumatta siitä onko amatööri-statuksella vai pro-statuksella pelaava juniori kyseessä.

SM-kisojen toimintakäsikirja tulossa

Hallitus keskusteli kokouksessa liiton tekeillä olevasta SM-kisojen toimintakäsikirjasta. Toimintakäsikirjan tarkoituksena on ohjeistaa ja tukea seuroja muun muassa SM-kilpailun hakemisessa ja kilpailun valmistelussa. Toimintakäsikirja käsittelee myös esimerkiksi Frisbeegolfin SM-kilpailun sääntöjä ja fasiliteetteja.

Kokouksessa käytiin läpi myös liiton tekeillä olevaa laatukäsikirjaa.

SFL:n sivuille tulossa lisää ruotsinkielistä ja englanninkielistä materiaalia

Ruotsinkielisen ja englannin kielisen materiaalin lisäämisestä SFL:n verkkosivuille tehtiin periaatepäätös. Liiton työntekijät lisäävät materiaalia verkkosivuille, mutta osa kääntämistyöstä ulkoistetaan.