Ehdolle SFL:n hallitukseen kaudelle 2022-2023?

Hallitusehdokkaita pyydetään lähettämään itsestään lyhyt esittely viimeistään sunnuntaina 24.10. toiminnanjohtajalle.

Liiton syyskokous järjestetään Liitopäivien päätteeksi sunnuntaina 31.10. Muiden syyskokoukseen päätettäväksi tuotavien asioiden lisäksi, kokouksessa valitaan jäseniä liiton hallitukseen. Liiton hallituksessa on puheenjohtajan lisäksi vähintään neljä ja enintään kuusi jäsentä kaksivuotisilla kausilla. Puolet jäsenistä on aina erovuorossa kerrallaan. Tänä vuonna hallituksessa on ollut puheenjohtajan lisäksi viisi jäsentä. Erovuorossa on tällä kertaa kaksi jäsentä, Petri Anttiroiko ja Markku Kivelä ja hallitukseen voidaan valita 2-3 jäsentä.

Hallitustyöskentely liitossa, kuten myös seurojen omissa hallituksissa on parhaimmillaan antoisaa ja innostavaa. Hallitustyöskentely antaa mahdollisuuden tutustua ja tehdä asioita, joita ei esimerkiksi omassa työssään pääse muuten tekemään. Vahvassa kasvussa oleva liitto houkuttelee paljon erilaisia yhteydenottoja. Työntekijät perehtyvät yhteydenottoihin ensimmäisenä, mutta ennen kuin missään päästään etenemään, täytyy myös hallituksen jäsenten perehtyä aiheeseen, jotta voidaan tehdä tietoon perustuvia päätöksiä.

Frisbeegolfliitossa on kolme palkattua työntekijää, jotka nykyisin tekevät valtaosan liiton päivittäisestä työstä. Tällöin hallituksen jäsenet voivat pääasiassa keskittyä oman kiinnostuksensa mukaisiin tehtäviin. Tänä vuonna hallituksessa on kaiken kilpailutoimintaan ja koronaan liittyvän lisäksi keskusteltu ja työskennelty muun muassa soveltavan liikunnan, junioritoiminnan, verkkokoulutuksen, viestinnän ja markkinoinnin, IT-asioiden, yhdenvertaisuuden ja ympäristöasioiden parissa. Syyskokouksessa esiteltävän toimintasuunnitelman mukaisesti ensi vuonna jatkamme erityisesti junioritoiminnan parissa, kehitämme kilpailutoimintaa, haemme liitolle kaupallisia yhteistyökumppaneita, aloitamme brändiuudistusta ja jatkamme koulutustoiminnan kehittämistä. Laaja-alaista perehtymistä kuuluu siis hallituksen tehtäviin myös ensi vuonna.

Oletko joskus miettinyt SFL:n hallitukseen hakeutumista tai tunnetko jonkun, joka olisi hyvä vahvistus hallitukseen? Tänä vuonna olemme erityisesti kiinnostuneita hallitusehdokkaista, joilla on kokemusta viestinnästä ja markkinoinnista, junioritoiminnasta, tuotteistamisesta ja myynnistä. Kuten yllä olevasta voi päätellä, hallitustyö vie aikaa. Se tarkoittaa sitä, että ennen hakeutumista on hyvä pohtia, mihin haluaa vapaa-aikaansa käyttää. Jos olet seurasi aktiivisin puuhamies- tai nainen, radan aktiivisin talkoolainen tai järjestät kisoja intohimoisesti läpi vuoden, en suosittele hallitustyötä, ellet ole valmis vähentämään muista tehtävistä. Mutta jos yllä oleva alkoi kiinnostaa ja koet että tämä olisi sinulle oikea reitti vaikuttaa frisbeegolfin kehitykseen Suomessa, lähde mukaan!

Laura Heikkilä, hallituksen puheenjohtaja