Syksy tarjoaa mielenkiintoisia webinaareja ja tapahtumia seuraväelle ja pelaajille

Webinaarien aiheina muun muassa pienen (paikallis)järjestön hybridivuosikokouksen järjestäminen ja turvallinen seuratoiminta. Menestyksen polku -seminaarissa pureudutaan menestykseen ja sen saloihin urheilussa.

Syksyn aikana on mahdollisuus osallistua moniin mielenkiintoisiin webinaareihin, verkkokoulutuksiin ja seminaareihin. Olympiakomitean uutiskirjeestä löydät tiedot kaikista tapahtumista.

Näin teet vaikuttavaa vaikuttajaviestintää -verkkokoulutus: 15.10.

Tule mukaan oppimaan, miten hyödyntää vaikuttajia omassa kampanjaviestinnässä! Koulutuksessa käsitellään käytännönläheisesti ja esimerkkien kautta vaikuttajaviestintään liittyviä elementtejä. Se tarjoaa konkreettisia vinkkejä vaikuttajayhteistöiden toteuttamiseen: vaikuttajien valinnasta laadukkaaseen sisältöön ja onnistumisen mittaamiseen.

10.fi Hubin Lotta Heikkerin kattavan asiantuntija-alustuksen lisäksi yleisurheilija Elmo Lakka avaa vaikuttajaviestinnän ulottuvuuksia urheiluvaikuttajan näkökulmasta. Tilaisuudessa jaetaan kokemuksia myös muiden osallistujien toteuttamasta vaikuttajaviestinnästä.

Pienen (paikallis)järjestön hybridivuosikokouksen järjestäminen: 27.10.

27.10. klo 14-15.30 (Tapahtuma järjestetään ZOOMissa)

Hybridiaika on tullut jäädäkseen, myös järjestöjen arkeen. Se missä hybriditilaisuudet vaativat järjestäjältään uusia ajatusmalleja arjessa, tulee se muokkaamaan myös ajatuksiamme lakisääteisten tapaamisten ja kokousten järjestämisestä.

Tässä webinaarissa saa ohjeita ja vinkkejä, miten toimia ja mitä kannattaa huomioida joko kokonaan etäyhteyksin tai hybridimallisena toteutettavan yhdistyksen vuosikokouksen järjestelyissä.

Webinaarin jälkeen:
  • tiedät, millä edellytyksillä yhdistyksen sääntömääräinen kokous voidaan järjestää etänä tai hybridimallisena
  • ymmärrät, millaisia asioita tällä tavalla toteutettavan vuosikokouksen järjestelyissä kannattaa huomioida
  • tiedät, millaisia käytännön vaihtoehtoja on olemassa etäkokouksen järjestämiseksi ja miten esimerkiksi äänestykset kannattaa toteuttaa
  • osaat huomioida osallistamiseen ja osallisuuden edistämiseen liittyvät näkökulmat ja erityisvaatimukset etänä tai hybridimallisena järjestettävän kokouksen järjestämisessä ja toteuttamisessa
Webinaarissa kouluttajana toimii Suomen nuorisoalan kattojärjestön Allianssin talous- ja hallintojohtaja Juuso Luomala
Vinkkejä ja onnistumisia etäkokouksien osallistujien osallistamisesta sekä tuoreita hybridisuunnitelmia tarjoaa Suomen Ladun järjestöpalveluiden vastaava Kirsi Uusitalo.

Tyttöpelaajat halaavat toisiaan ringissä liikuntasalissa.

Turvallinen seuratoiminta -webinaari: 5.11.

Suomen Olympiakomitea järjestää koko urheiluyhteisölle avoimen ja maksuttoman Turvallinen seuratoiminta -webinaarin. Webinaarissa käsitellään epäasiallisen käytöksen, kiusaamisen ja häirinnän ennaltaehkäisyä sekä tapauksiin puuttumista urheilun ja liikunnan parissa.

9.00 Webinaarin avaus
Jaana Tulla, Olympiakomitean seuratoimintayksikön johtaja

Turvallinen seuratoiminta -paneeli
Mohammed Al-Emara, kansainvälinen jalkapalloerotuomari
Anna Vahe, valmennuspäällikkö ja entinen ammattilentopalloilija
Tapani Aulu, Frisbeegolfliiton toiminnanjohtaja

9.45 Et ole yksin -palvelun tuki urheiluseuroille
Pauliina Lius, Väestöliiton Et ole yksin -palvelun asiantuntija

10.15 Tauko

10.30 Olympiakomitean palvelut turvalliseen toimintaympäristöön

11.00 Käytännön seuraesimerkkejä
Espoon Telinetaiturit, toiminnanjohtaja Olli-Pekka Lintula
FC Honka, toiminnanjohtaja Petri Harainen
Kouvolan Kouvot, sovittelija Kirsi Tuviala

Ilmoittautuminen 3.11. mennessä tästä linkistä.

Menestyksen polku -seminaari: 27.11.

Miten luoda voittavat tavat? Mitä yhteistä on menestyjillä? Entä miten rakentaa voittava tiimi? Näihin kysymyksiin kuulee vastauksen Menestyksen polku 2021 -seminaarissa.

Menestyksen polku järjestetään lauantaina 27.11. Scandic Crowne Plazassa Helsingissä. Seminaarissa saat eväät muutokseen, muutoksen mahdollistamiseen ja menestykseen. Suomen parhaat puhujat kertovat omat tarinansa, jotka mahdollistivat menestyksen.

Menestyksen polku -seminaari on kiinnostava kohtaamispaikka jokaiselle menestyksestä, liikunnasta ja urheilusta tai itsensä johtamisesta kiinnostuneelle henkilölle.

10.00–12.00 Brunssi
11. 45 Seminaarin avaus
12.00 Markku Kanerva – Voittavan tiimin rakentaminen
13.00 Pekka Hyysalo – Vaikeuksien voittaminen

Kahvitauko

14.30 Velipekka Nummikoski – Veikkaus ja rahapelijärjestelmä murroksessa – onko meillä varaa menestyä?
15.00 Aleksi Tossavainen – Voittavien tapojen luominen
15.45 Liikuntapalveluiden tulevaisuus