Suomen frisbeegolfliiton Junioriakatemian haku kaudelle 2022

Suomen frisbeegolfliitto hakee vuonna 2004-2007-syntyneitä nuoria urheilijoita Junioriakatemiaan kaudelle 2022. Akatemian valinnat tehdään viime vuoden tapaan hakulomakkeen kautta.

Junioriakatemia

Junioriakatemian tavoitteena on tarjota potentiaalisille ja ennen kaikkea motivoituneille nuorille ponnahduslauta lajin huipulle pääsemiseksi, sekä tutustuttaa heidät urheilullisiin ja terveisiin elämäntapoihin.

Akatemian toiminta koostuu yhden kalenterivuoden aikana järjestettävistä leireistä, leireillä annetuista kotitehtävistä ja tiiviistä yhteydenpidosta urheilijoihin. Leirit järjestetään viikonloppuisin perjantaista sunnuntaihin. Kotitehtäviin kuuluvat mm. harjoituspäiväkirjan täyttö ja lajivalmennus etänä videon avulla.

Akatemian toimintaan sisältyvät mm. lajivalmennus, fysiikkavalmennus, sekä mentaalivalmennus. Lajivalmennus, fysiikkavalmennus sekä mentaalivalmennus toteutetaan leireillä luentojen sekä aktiivisen tekemisen muodossa. Leireillä on myös tarkoitus käsitellä muita urheilijan arkeen kuuluvia kokonaisuuksia, kuten esimerkiksi unta ja ravintoa. Aiheita käsitellään tietenkin mahdollisimman paljon frisbeegolfin näkökulmasta.

Junioriakatemian leiritykset tullaan järjestetään Tampereella Varalan Urheiluopistolla. Akatemian ensimmäinen leiritys tullaan tämän hetkisen tiedon mukaan järjestämään viikolla 46. Vanhemmat ovat tervetulleita ensimmäisen leirin aloitusluennolle kuulemaan Akatemiasta.

Perustettavan Junioriakatemian valinnat tehdään yhdeksi vuodeksi eteenpäin. Akatemian seuraava haku järjestetään uudelleen ensi syksynä. Akatemiaan valinta tapahtuu Suomen frisbeegolfliiton toteuttaman valintaprosessin kautta, joka perustuu hakijan hakulomakkeella antamiin tietoihin ja kilpailutilastoihin.

Haku

Junioriakatemian haku on auki 6.-24.10.2021 välisenä aikana ja sulkeutuu sunnuntaihin klo 23:59 jälkeen.

Valittuihin urheilijoihin ollaan yhteydessä viikolla 43. Lisäksi liitto tulee tiedottamaan Akatemian valinnoista myös nettisivuillaan.

Linkki Junioriakatemian hakulomakkeeseen

Lisätietoja:

Kysymyksiin Junioriakatemiasta vastaa liiton nuoriso- ja koulutuskoordinaattori Leo Piironen (leo.piironen@frisbeegolfliitto.fi, 050 3300685).