Epäasialliseen käytökseen puututaan frisbeegolfissa

YLE keskusteli tasa-arvosta frisbeegolfradoilla Laura Heikkilän, Terhi Tuorilaisen, Katri Koposen, Juhani Palmun ja Marko Sykön kanssa.

YLE Suomi: Mistä sopua ja tasa-arvoa frisbeegolf-radalle?

Häirintää radalla? Naiset ovat frisbeegolfaajien pieni vähemmistö. Nouseva ja jatkuvasti lisää harrastajia keräävä laji on varsin miehinen. Millaista naisen on harrastaa frisbeegolfia? Haastattelussa rovaniemeläinen frisbeen amatöörikisaaja Terhi Tuorilainen. Toimittaja Bikka Puoskari.

Mistä sopua ja tasa-arvoa radalle? Varsin miehiseen frisbeegolfin harrastajien joukkoon on naisten joskus hankala päästä niin, että kohtelu olisi asiallista. Mikä neuvoksi? Yksi keino on vain naisille suunnatut lajin tapahtumat, mutta mitä muuta pitäisi tehdä, että harrastus olisi kaikille miellyttävä? Haastattelussa frisbeegolfharrastaja ja -kilpailija Katri Koponen.

Kuuntele YLE Areenassa: https://areena.yle.fi/audio/1-50912541

Jutussa mainittu vain naisille suunnattu The Powerputt Girls & Ladies Open 2021 pelataan 25.9. Karkkilassa.

Puheenjohtajan viesti

Tämän ilmiön poiskitkemiseen tarvitaan meitä kaikkia!

Jokaiselle, joka sanoo ettei ole koskaan huomannut mitään syrjintää, häirintää tai huonoa kohtelua friban parissa: kiinnitä huomiota ja katso tarkemmin! Syrjintä tai häirintä voi olla pientä dissausta tai jotain isompaa. Meistä jokaisen tehtävä on puuttua asiaan, kun sitä tapahtuu. Myös silloin kun sanoja/tekijä on meidän kaveri, hyvä tyyppi, joka ”ihan vaan läpällä”.

Tässäkin lajissa kaikki ansaitsevat olla yhdenvertaisia ja harrastaa ja kilpailla rauhassa!

Kiitos kaikille, jotka ovat tähän Ylen juttuun osallistuneet.

Laura Heikkilä
SFL:n puheenjohtaja