SM-kilpailujen ja tour-kilpailujen haku auki 30.9. asti

Vuonna 2022 järjestetään 7 SM-kilpailua ja 4 kilpailukiertuetta. MPO/FPO-SM-kisa on jo myönnetty Turkuun ja Pro-tourin organisoi Prodigy Disc Europe.
Muille kilpailuille haetaan nyt kilpailunjärjestäjiä. Hakuaikaa on 30.9.2021 asti

Vuonna 2022 järjestetään 7 SM-kilpailua ja 4 kilpailukiertuetta. MPO/FPO-SM-kisa on jo myönnetty Turkuun. Muille SM-kisoille haetaan nyt kilpailunjärjestäjiä.

Pro-tourin organisoi Prodigy Disc Europe. Muille kiertueille haetaan vastaavaa yleisorganisoijaa tai pääsponsoria ja kilpailunjärjestäjiä. Vapaa haku toiminnanjohtajalle (toiminnanjohtaja@frisbeegolfliitto.fi).

Hakuaikaa on 30.9.2021 asti.

SM-kisat

SFL koordinoi yhteistyömäärittelyt SM-kilpailujen järjestäjien kanssa kahdenkeskisesti. Seura voi halutessaan ilmaista kiinnostuksensa useampien kilpailuiden järjestämiseen. Alustavat raamit kullekin kilpailulle on esitelty alla. SFL varaa oikeuden muuttaa kaikkia määritelmiä. Kunkin kisan luokkakohtaiset kiintiöt arvioidaan kauden päätteeksi pelaajamäärien ja -tilastojen pohjalta. Kilpailuiden haku tapahtuu erillisellä verkkolomakkeella, ja lisäksi hakemusta voi halutessaan täydentää sähköpostitse (toiminnanjohtaja@frisbeegolfliitto.fi).

Huom. Villeistä korteista luovutaan kaikissa SM-kisoissa vuodelle 2022.

SM-kisojen hakulomake

Frisbeegolfin SM (MPO & FPO) 2023

Vuoden 2022 frisbeegolfin SM-kilpailut on myönnetty Turun 7kn järjestettäväksi. Nyt haussa on kilpailunjärjestäjä vuodelle 2023.

Kilpailussa pelataan neljä varsinaista kilpailukierrosta, yksi kierros päivässä.
Järjestettävät luokat ovat MPO (avoin luokka) ja FPO (naiset avoin).
Kilpailuiden ajankohdat tarkennetaan myöhemmin liiton ja järjestäjän yhteistyössä, PDGA:n kalenterin huomioiden.

Junioreiden SM 2022

• Luokat: MJ18, FJ18, MJ15, FJ15
  • 2-4 kilpailupäivää, täsmennetään yhdessä järjestäjän kanssa
  • Lopullinen pelaajamäärä riippuu karsintakilpailuiden määrästä
  • Osallistumisoikeudet Juniorikiertueen kilpailuista

Mastereiden SM 2022

• Luokat: MP40, FP40, MP50, FP50, FP60, MP60, MP70 (muutokset/lisäykset mahdollisia)
  • 3-4 kilpailupäivää, täsmennetään yhdessä järjestäjän kanssa
  • Yksi kierros päivässä
  • Vähintään 100 kilpailijaa, määritellään erikseen myöhemmin
  • Osallistumisoikeudet vuoden 2021 SM-kisoista sekä ratingjärjestyksessä. Osa paikoista voidaan jakaa karsintakisassa.

Amatöörien SM 2022

• Luokat: MA1, FA1, MA40, FA40, MA50, FA50, MA60 (muutokset / lisäykset mahdollisia)
  • 2-4 kilpailupäivää, täsmennetään yhdessä järjestäjän kanssa
  • Vähintään 100 kilpailijaa, määritellään erikseen myöhemmin
  • Osallistumisoikeudet Amateur series -karsintakilpailuista.

Joukkue-SM 2022

• Luokat: Avoin, seka
  • 2 kilpailupäivää
  • Haussa suositaan kahden radan hakemuksia
  • Vähintään 144 pelaajaa (36 joukkuetta)
  • Vuodelta 2021 tuttu formaatti (alustava)

Parifrisbeegolfin SM 2022

• Luokat: MPO, FPO, MJ18, FJ18, MP40, FP40 (muutokset / lisäykset mahdollisia)
  • 2-3 kilpailupäivää täsmennetään yhdessä järjestäjän kanssa
  • Vähintään 144 pelaajaa (72 paria)

Sekaparifrisbeegolfin SM 2022

• Luokat: MPO, MJ18, MP40, MP50 (muutokset / lisäykset mahdollisia)
  • 2-3 kilpailupäivää. Täsmennetään yhdessä järjestäjän kanssa
  • Vähintään 112 pelaajaa (56 paria)

SM-kisojen 2021 vaatimusmäärittelyt

Vaatimusmäärittelyihin voi tulla muutoksia vuodelle 2022.

Tourit

Alustavat raamit kullekin kiertueelle on esitelty alla. SFL varaa oikeuden muuttaa kaikkia määritelmiä. Kunkin kisan luokkakohtaiset kiintiöt arvioidaan kauden päätteeksi pelaajamäärien ja -tilastojen pohjalta. Kilpailuiden haku tapahtuu erillisellä verkkolomakkeella, ja lisäksi hakemusta voi halutessaan täydentää sähköpostitse (toiminnanjohtaja@frisbeegolfliitto.fi).

Hakuaika 30.9. asti. SFL:n hallitus käsittelee hakemukset hakuajan päätyttyä.

Hakemuslomake

Juniorikiertue

Juniorikiertueella on jaossa paikkoja junioreiden SM-kisoihin. SM-karsintakilpailuja järjestetään vuoden aikana maksimissaan 8 kappaletta.

• 2 päivää
  • 2-3 kierrosta, väliaikalähdöt tai yhteislähdöt tai yhdistelmä
  • MJ18, FJ18, MJ15, FJ15

Masterskiertue

• 2-3 päivää. Täsmennetään yhdessä järjestäjän kanssa
  • 2-3 kierrosta, väliaikalähdöt, yhteislähdöt tai yhdistelmä
  • MP40, FP40, MP50, FP50, MP55, FP55, MP60, FP60, MP65, FP65, MP70, FP70 (muutokset mahdollisia)
  • Olemassa olevia perinteisiä masters-kisoja kannustetaan hakemaan kiertueen osakilpailuiksi.

Amateur Series

Amateur Series -kilpailuissa on jaossa paikkoja amatöörien SM-kilpailuihin. SM-karsintakilpailuja järjestetään vuoden aikana maksimissaan 8 kappaletta. SM-karsintakilpailut järjestetään touko-heinäkuun aikana, ja niiden myöntämisessä huomioidaan alueellinen kattavuus.

• 2 päivää
  • 2-3 kierrosta, väliaikalähdöt tai yhteislähdöt tai yhdistelmä