Kärki alkaa erottua mastereiden SM-kisoissa

Lauantai toi muutoksia sijoituksiin ja potentiaalisimmat mitalistit alkavat olla selvillä monissa luokissa.

Kärjestä lauantaihin lähteneet pitivät paikkansa ja vankistivat johtoaan liki kaikissa luokissa. Vaikka mitalisijoja ei voi tietenkään vielä jakaa, alkaa monella olla jo voiton tai ainakin mitalin avaimet omissa käsissä sunnuntain finaalikierroksella.

MP40-luokassa Heikki Saunanen (Ähtärin Urheilijat) heitti jälleen parhaan kierroksen (-7) ja otti jo turvallisen tuntuisen 4 heiton eron haastajiinsa. Toisena sunnuntaihin lähtee Kalle Lehto (Kouvolan lentävät lautaset). Kärkikaksikko on jo omilla luvuillaan, joten kaksi ensimmäistä sijaa ovat täysin heidän omissa käsissään.

Jaetulla kolmannella sijalla kamppailevat Erkka Leivo (Rauman frisbee), Juhani Vainio (Tampereen frisbeeseura) sekä Jari Madekivi (Vampulan urheilijat). Kolmikolla on kärkeen matkaa 7 heittoa ja heidän takanaan on 4 nälkäistä pelaajaa heiton päässä. Eli vähintään pronssimitalista käydään tiukka taisto finaalipäivänä.

FP40-luokassa perjantaina kärkeen noussut Nina Rajala (Järvenpään frisbeegolf) on venytti johdon jo viiteen heittoon ja on nyt yhteistuloksessa +21. Lauantaina Porin Mustavariksen Anna Elo (+26) puolestaan erottautui Susanna Virtasesta (Ekenäs IF), jonka yhteistulos on +35.

MP50-luokassa Tatu Nokelainen (Disc Golf Hyvinkää) piti johtopaikkansa pelaamalla tänään +3. Päivän parhaasta kierroksesta (-3) vastannut Jori Löytynoja (Oulun frisbeeseura) nousi jakamaan kakkospaikkaa yhdessä Patrik Ekströmin (EIF) ja Peter Seeckin (Valkeakoski Disc Golf) kanssa.

FP50-luokassa Lohjan Liitokiekkoilijoiden Kirsi Kaikkonen jatkaa ylivoimaista vauhtiaan. Kolmen kierroksen jälkeen Kaikkosella on jo 9 heiton johto, joten pokaalia voidaan alkaa jo kaiverrella Lohjan suuntaan. Kristiina Sylman (Talin Tallaajat) ja Pirjo Hollemo (Team Hippo) jatkavat muilla mitalisijoilla.

MP60-luokassa Juha Pohjalainen (Talin Tallaajat) jatkaa johdossa sunnuntaihin, nyt eroa kakkoseksi nousseeseen Marko Timoseen (Mustavaris) on 7 heittoa.  Olavi Koivunen (DGCP ry) ja Jari Hannula (Wirmo Disc Golf Mynämäki) jakavat kolmossijaa kolme heittoa Timosen takana.

MP70-luokassa Kauko Laitala (Nummelan frisbeeseura) pelasi taas kovimman kierroksen, ja lisäsi eroa kolmella heitolla muihin.  Jouni Pakarinen (Disc Golf Hyvinkää) ja Markku Tohniin (Nokian frisbeeseura) ovat edelleen tasoissa neljä heittoa Laitalan takana. Muut ovat jo sen verran kaukana, että mitalistit ovat käytännössä selvillä.

Alustavat päiväaikataulut:

LAUANTAI 28.8.2021
3. kierros väliaikalähdöin 15 min välein n. klo 8.00–16.00
Lähtöjärjestys luokittain: FP40, FP50, MP70, MP50, MP40, MP60.

SUNNUNTAI 29.8.2021

4. kierros väliaikalähdöin 15 min välein n. klo 8.00–16.00
Lähtöjärjestys luokittain: MP70, MP60, FP50, FP 40, MP50, MP40

Palkintojenjako luokkakohtaisesti FP40, FP50 ja MP60, MP70 ja lopuksi MP50, MP40. Palkintojenjako heti kun luokat ovat pelanneet loppuun ja tulokset on tarkastettu ja mahdolliset ratkaisupelit pelattu.

Mediatiedustelut: Jere Pohjankoski, info@ldg.fi +358 447270901

Linkit ja lisätietoja:

Kilpailun Metrix-sivu (ilmoittautuneet, tulospalvelu): https://discgolfmetrix.com/1798095
Heinolan fribafestari 2021: https://ldg.fi/?page_id=8787