Kukaan ei päässyt karkuun mastereiden SM-kisojen ensimmäisenä päivänä

Frisbeegolfin mastersluokkien SM-kilpailut järjestetään 26.-29.8.2020 Heinolassa. Suomen mestaruudet ratkotaan yhteensä kuudessa eri luokassa. Kilpailuiden järjestävänä seurana toimii Heinolan Lords of Disc Golf ry.

Kuva: Laura Heikkilä / SFL

Jännitys säilyi ensimmäisen kisapäivän jäljiltä kaikissa luokissa. Erot olivat jopa ennätyksellisen pieniä.

MP40-luokassa kukaan ei erottunut, vaan kärki on jaettu 4 pelaajan kesken ja peräti 25 muuta pelaajaa on 3 heiton sisällä takana. Tästä joukosta löytyvät kaikki parhaiten reitatut pelaajat, joten yksikään ennakkosuosikki ei myöskään pelannut itseään ulos kilpailusta. Käytännössä ollaan vielä ihan lähtökuopissa. Kärkikortissa perjantaina kovaa kierrosta lähtevät hakemaan Marko Hämäläinen (Hämeenlinnan Discaajat), Kalle Lehto (Kouvolan lentävät lautaset), Erkka Leivo (Rauman frisbee) ja Harrri Lähdesmäki (Ylöjärven ryhti), kaikki tuloksesa -3.

FP40-luokassa on sama sävel. Kärkikuusikko on viiden heiton sisällä ja ennakkosuosikit löytyvät tästä porukasta. Ensimmäisen kierroksen jälkeen Susanna Virtanen (Ekenäs IF) on napannut kärkipaikan, mutta erot ovat hyvin pieniä. Muut ennakkoon kovimmat Nina Rajala (+11) (Järvenpään frisbeegolf) ja Anna Elo (+11) (Mustavaris) ovat heti seuraavilla sijoilla.

MP50-luokassa johtoasemasta löytyy hienoinen yllätysnimi Jani Ketonen (-1) (Fribahullut) mutta vain yhden heiton päässä vaanii hallitseva mestari Kari Vesala (Talin Tallaajat) ja pari heittoa takana neljä seuraavaa pelaajaa.

FP50-luokassa Kristiina Sylman (+11) (Talin Tallaajat), Kirsi Kaikkonen (+12) (Lohjan Liitokiekkoilijat) ja Pirjo Hollemo (+13) (Team Hippo) ovat myös aivan yhdessä nipussa, eli huomenna jatketaan tarkkailuasemissa.

MP60-luokassa myös viisi ensimmäistä on vain kolmen heiton sisällä, eli mitään ei ole ratkaistu. Kärjessä Olavi Koivunen (DGCP ry) ja Juha Pohjalainen (Talin Tallaajat) johtavat tuloksesa +5.

MP70-luokassa kärjesttä oleva Jouni Pakarinen (+9) (Disc Golf Hyvinkää) on napannut kolmen heiton eron Markku Tohniin (Nokian frisbeeseura) ja Kauko Laitalaan (Nummelan frisbeeseura).

Kisassa pelataan kahdella eri rata-layoutilla: Kippasuo Pro DiscGolfPark Blue (MP40, FP40 ja MP50) ja Green (FP50, MP60 ja MP70).

Alustavat päiväaikataulut:

PERJANTAI 27.8.2021
2. kierros väliaikalähdöin 15 min välein n. klo 8.00–16.00
Lähtöjärjestys luokittain: MP60, MP70, FP40, FP50, MP40, MP50.

LAUANTAI 28.8.2021
3. kierros väliaikalähdöin 15 min välein n. klo 8.00–16.00
Lähtöjärjestys luokittain: FP40, FP50, MP70, MP50, MP40, MP60.

SUNNUNTAI 29.8.2021

4. kierros väliaikalähdöin 15 min välein n. klo 8.00–16.00
Lähtöjärjestys luokittain: MP70, MP60, FP50, FP 40, MP50, MP40

Palkintojenjako luokkakohtaisesti FP40, FP50 ja MP60, MP70 ja lopuksi MP50, MP40. Palkintojenjako heti kun luokat ovat pelanneet loppuun ja tulokset on tarkastettu ja mahdolliset ratkaisupelit pelattu.

Mediatiedustelut: Jere Pohjankoski, info@ldg.fi +358 447270901

Linkit ja lisätietoja:

Kilpailun Metrix-sivu (ilmoittautuneet, tulospalvelu): https://discgolfmetrix.com/1798095
Heinolan fribafestari 2021: https://ldg.fi/?page_id=8787