SM-kilpailut jatkuivat Oulussa. Blomroos ja Luukkonen kärjessä

Sääennustustukset uhkailivat perjantaina sateella, mutta päivän kisakierrokset päästiin pelaamaan pääosin kuivassa, mutta tuulisessa kelissä. Aurinkokin suostui pilkahtelemaan ajoittain näkyville.

Kuva: SFL/ Miika Rajala

Elias Luukkonen (Puskasoturit) nousi avoimen luokan kärkeen SM-kisojen toisella kierroksella. Eilisestä yhdellä heitolla kierrostulosta parantanut Luukkonen johtaa kokonaiskilpailua tuloksella -19. Kärjessä on kuitenkin tasaista. Vain yhden heiton päässä ovat tasatuloksella -18 Pyry Joutsen (West Coast Disc Golfers) sekä Severi Saviniemi (Fore) ja kahden heitot päässä kokonaistuloksella -17 Joonas Aalto (Fore), Mikael Häme (Lahden frisbeegolfclub) ja Väinö Mäkelä (Dark Flight). Kaiken kaikkiaan viiden heiton sisällä on jopa 15 pelaajaa, mikä luo jännittävän asetelman seuraaville kahdelle päivälle.

Päivän ehkä puhutuimmasta väylätuloksesta huolehti Oskari Vikström (Jyväskylän Liitokiekkoilijat), joka pelasi eaglen ykkösväylälle 99-metrisellä kakkosheitolla.

Kuva: Miika Rajala

Blomroos piti johtonsa naisissa

Naisten puolella Henna Blomroos (Rauman frisbee) piti kärkipaikan kokonaistuloksella -3. Jenni Karppinen (Joen Liitokiekko) ja Jenni Eskelinen (Oulun Frisbeeseura) nousivat jaetulle toiselle sijalle (+2). Neljäntenä on Heidi Laine (Lahden frisbeegolfclub) tuloksella +3 ja viidentenä Eveliina Salonen (Valkeakoski Disc Golf) tuloksella +5.

Kuva: Kajsa Wickström

Koko päivän kisa-alueella pyöri nuoria faneja, jotka odottivat suosikkipelaajiaan kierrokselta nimmareiden toivossa. Viimeisenä kierroksensa päättänyttä avoimen luokan kärkikorttia kokoontui seuraamaan satapäinen yleisö. Koko päivän kisa-alueella pyöri nuoria faneja, jotka odottivat suosikkipelaajiaan kierrokselta nimmareiden toivossa Kärkikortin päättäessä kierroksen kokoontui nuorten fanilauma odottamaan ryhmän tuloskortin palautusta. Pitkässä jonossa kärsivällisesti odottaneet fanit saivat nimmarit kiekkoihinsa ja osa myös selfien idolin kanssa.

Kuva: Kajsa Wickström

Lauantaina kisakierrokset alkavat klo 9.30. Avoimen kärki starttaa klo 14.30 ja naisten klo 16.00. SM-kisojen lisäksi lauantaina juhlitaan tuoreita Euroopan mestareita kakkukahvien merkeissä. Kakkua ja kahvia on tarjolla kaikille mestareille ja mitalisteille, muille SM-pelaajille, talkoolaisille ja työläisille noin klo 12 alkaen. Tervetuloa!

Avoin top 10:

9    Mirabella Meltaus    19

Linkit ja yhteystiedot

SM-kilpailuiden nettisivut: https://frisbeegolf-sm.fi
Tulospalvelu ja lista ilmoittautuneista: https://discgolfmetrix.com/1764184&view=registration&sort_name=pdga_rating&sort_order=desc
Ratakartta: https://frisbeegolf-sm.fi/info/rata/
Instagram: @frisbeegolfsm