Mäkelä, Blomroos vahvoja frisbeegolfin SM-kilpailujen avauspäivänä

Frisbeegolfin SM-kilpailut järjestetään Oulussa, Virpiniemi Disc Golf Parkissa 19.-22.8.2021. Nelipäiväisessä kilpailussa pelataan yksi kierros päivässä. Suomen mestaruudet ratkotaan avoimessa (MPO) ja naisten avoimessa luokassa (FPO).

Henna Blomroosin mestaruudenpuolustus alkoi vahvasti

Naisten avoimessa luokassa hallitseva mestari Henna Blomroos (Rauman frisbee) otti paikkansa kärjessä ensimmäisen kierroksen jälkeen tuloksella -4. Sateisen ja tuulisen kierroksen vahvasti ja vakaasti pelannut Blomroos johtaa heiton erolla viime viikolla EM-kisojen kuudenneksi sijoittuneeseen Heidi Laineeseen (Lahden frisbeegolfclub). Kolmantena on Jenni Karppinen tuloksesa par (Joen Liitokiekko). Neljäntenä tuloksessa +1 jatkavat Jenni Eskelinen (Oulun frisbeeseura) ja Eveliina Salonen (Valkeakoski Disc Golf)

Avoimesa luokassa 10 heittäjää 2 heiton sisällä.

Avoimen luokan kärki on tiukkaakin tiukempi. Jaetulla kärkisijalla tuloksesa -11 ovat Väinö Mäkelä (Dark Flight) ja Joonas Aalto (Fore Turku). Vain heiton takana ovat Mikael Häme (Lahden frisbeegolfclub), Pyry Joutsen (West Coast Disc Golfers Ry) ja Severi Saviniemi (Fore) ja puolestaan heistä yhden heiton päässä on peräti viisi heittäjää.

Perjantain kierrokselle on luvattu kovaa tuulta ja sadetta, joten suuriakin muutoksia on odotettavissa.

Väinö Mäkelä. Kuva: Miika Rajala / SFL

SM-kilpailuiden kilpailuluokat: avoin luokka (MPO), naisten avoin (FPO)
Hallitsevat mestarit: Niklas Anttila (MPO), Henna Blomroos (FPO)
Nelipäiväiset kilpailut käydään väliaikalähdöin torstaista sunnuntaihin