Suomen frisbeegolfliitto ja Varalan urheiluopisto aloittavat frisbeegolfin yläkoululeirityksen

Suomen Frisbeegolfliitto ja Varalan urheiluopisto tarjoavat 7-9 luokkalaisille mahdollisuuden osallistua valtakunnallisesti muista lajeista tutuksi tulleeseen yläkoululeiritykseen.

Mikä on yläkoululeiritys?

”Varalan urheiluopistolla järjestetään yläkouluvalmennusta 7-9 luokkalaisille tavoitteellisesti urheiluun suuntautuneille nuorille. Valtakunnallinen yläkoululeiritys on osa Suomen Olympiakomitean urheiluakatemiaohjelmaa.

Valmennus toteutetaan yhdessä Varalan ammattivalmentajien, Tampereen Urheiluakatemian, sekä lajiliittojen kanssa. Yhteistyöverkoston keskeisimpiä tehtäviä on huippu-urheilijoiden ja huipulle pyrkivien urheilijoiden valmennuksen tukeminen ja tehostaminen sekä urheilijoiden opiskelun tukeminen. Leirille osallistumisen ehdoton edellytys onkin opiskelujen hoitaminen laadukkaasti.”

-Varalan urheiluopisto

Leirin sisältö

Yläkoululeiritykset eivät ole pelkästään urheilua ja treenaamista, sillä jokaiseen päivään on varattu reilusti aikaa koulutehtävien tekemiseen. Tämä mahdollistaa nuoren kasvun yläkouluiässä kohti itsenäistä opiskelua ja vastuun ottamista myös opiskelujen osalta.

Elämäntaidot ovat toinen leiritysten sisältökokonaisuus. Psyykkinen valmennus, ravinto, uni ja lepo ovat urheilun näkökulmasta erittäin tärkeitä osa-alueita. Myös ns. arjen hallintaa kehitetään systemaattisesti leirityksen aikana. Valtakunnallisen yhteistyön ansiosta leirityksessä on käytettävissä Suomalainen huippuosaajien verkosto myös elämäntaitojen opettamisessa.

Urheilullisen puolen kehittämisessä huomioidaan erityisesti motoristen perustaitojen monipuolinen kehittäminen, sekä fyysisten ominaisuuksien kehittäminen. Lajitaitoja opitaan pätevien lajivalmentajien johdolla päivittäin.

Leirityksen ajankohdat:

1.leiri 11.-14.10.2021

2. leiri 10.-13.1.2022

3. leiri 14.-17.3.2022

4. leiri 16.-19.5.2022

Leirin hinta

Leirin hinta on 280€ / leiri. Hinta sisältää täysihoidon majoituksineen, valmennuksen ja ohjauksen, läksyjen valvonnan ja leirin valmennukseen liittyvät materiaalit

Hakeminen ja lisätiedot

Haku leiritykseen tapahtuu 31.8.2021 mennessä.

Haku ja lisätiedot löytyvät Varalan yläkoululeirityksen sivuilta

Yläkoululeiritykseen valitaan valitaan yhteensä 20 nuorta ja valittuihin ollaan yhteydessä mahdollisimman pian hakuajan päätyttyä.