Tekniikkakoulu seurojen junioritoimintaan

Tekniikkakoulun materiaalin voit ladata verkosta sähköisenä tai pyytää fyysisiä kopioita toiminnanjohtajalta.

Frisbeegolfin tekniikkakoulu on Suomen frisbeegolfliiton jäsenseurojen junioritoimintaa varten tuotettu lajiharjoittelun tukimateriaali. Tekniikkapankin tarkoituksena on tukea jäsenseurojen junioritoimintaa, sekä toimia ohjaajien työkaluna lajiharjoittelussa. Tekniikkakoulu syntyi osana Leo Piirosen opinnäytetyötä vuonna 2020.

Tekniikkakoulu koostuu yhteensä kymmenestä frisbeegolfin heittotekniikkaan liittyvästä aihealueesta.

Aiheet 1-5 ovat tarkoitettu aloittelijoille sekä vasta-alkajille:

• Rystyheitto
  • Kämmenheitto
  • Puttaaminen
  • Rystyheiton heittokulmat
  • Kämmenheiton heittokulmat

Aiheet 6-10 on tarkoitettu jo hieman pidempään harrastaneiden opettamiseksi.

• Vauhdinotto
  • Vauhdinoton suuntaus
  • Upsit
  • Rollerit
  • Hyzerflip-heitto

“Toivon, että materiaalista olisi seuroille mahdollisimman paljon hyötyä. Materiaalin ympärille voi vapaasti rakentaa kaikenlaista toimintaa juniorien lajitreeneistä matalan kynnyksen lajikokeiluihin.” -Leo Piironen

Frisbeegolfin tekniikkakoulun verkkomateriaalin löydät täältä.

Tekniikkakouluopasta saa myös painettuna toiminnanjohtajalta.

Keskustelua tekniikkapankista voit käydä Leon kanssa sähköpostitse: leo.piironen@frisbeegolfliitto.fi