Yhteistyö Koululiikuntaliiton kanssa

Suomen frisbeegolfliitto ja Koululiikuntaliitto aloittavat yhteistyön frisbeegolfin tukemiseksi osana koulun liikuntaa. Toiminnan tavoitteena on, että koulut kykenisivät ottamaan frisbeegolfin paremmin osaksi koulun liikuntatunteja ja järjestämään koululaisille tarkoitetun frisbeegolfkisan.

Kartoitamme tällä hetkellä seuroja, jotka olisivat kiinnostuneita toimimaan oman alueensa koulun tai koulujen frisbeegolf-kumppanina.

Tulevan vuoden toimintaa karkeasti:

• Kouluttaa frisbeegolfista kiinnostuneita opettajia lajiin liittyvissä asioissa (kevät 2021)
  • Auttaa koulua järjestämään koulun oma frisbeegolfkisa (syksy 2021)
  • Suorittaa kouluvierailu esim. Liikuntatunnin yhteydessä ja markkinoida omaa seuraa lajikipinän saaneille nuorille (kevät / syksy 2021)

Yhteistyössä hyödynnetään mm. liiton vuonna 2020 pilotoimaa opettajille suunnattua frisbeegolfkurssia ja muita yhteistyön aikana syntyviä materiaaleja.

Mikäli seuranne on kiinnostunut toimimaan oman alueenne koulun frisbeegolf-kumppanina, tai teillä on jo olemassa yhteistyötä paikallisen koulun kanssa jota haluaisitte vahvistaa, olkaa yhteydessä liiton nuoriso- ja koulutuskoordinaattoriin Leo Piiroseen.

Koulujen ja seurojen välisellä yhteistyöllä on suuri merkitys frisbeegolfin aseman kasvattamisessa lasten ja nuorten keskuudessa.