Suomen frisbeegolfliiton Junioriakatemia hakee urheilijoita

Suomen frisbeegolfliitto hakee vuonna 2004-2006-syntyneitä nuoria urheilijoita vuonna 2020 perustettavaan Junioriakatemiaan. Akatemian ensimmäiselle kaudelle tullaan valitsemaan 10-12 nuorta.

Junioriakatemian tavoitteena on tarjota potentiaalisille ja ennen kaikkea motivoituneille nuorille ponnahduslauta lajin huipulle pääsemiseksi, sekä tutustuttaa heidät urheilullisiin ja terveisiin elämäntapoihin.

Akatemian toiminta koostuu yhden kalenterivuoden aikana järjestettävistä kolmesta leiristä, leireillä annetuista kotitehtävistä ja tiiviistä yhteydenpidosta urheilijoihin. Leirit järjestetään viikonloppuisin perjantaista sunnuntaihin. Kotitehtäviin kuuluvat mm. harjoituspäiväkirjan täyttö ja lajivalmennus etänä videon avulla.

Akatemian toimintaan sisältyvät mm. lajivalmennus, fysiikkavalmennus, sekä mentaalivalmennus. Lajivalmennus, fysiikkavalmennus sekä mentaalivalmennus toteutetaan leireillä luentojen ja aktiivisen tekemisen muodossa. Leireillä on myös tarkoitus käsitellä muita urheilijan arkeen kuuluvia kokonaisuuksia, kuten esimerkiksi unta ja ravintoa. Aiheita käsitellään tietenkin mahdollisimman paljon frisbeegolfin näkökulmasta.

Junioriakatemian leiritykset tullaan järjestetään Tampereella Varalan Urheiluopistolla. Akatemian ensimmäinen leiritys tullaan järjestämään 4.-6.12.2020. Vanhemmat ovat tervetulleita ensimmäisen leirin aloitusluennolle kuulemaan Akatemiasta.

Perustettavan Junioriakatemian valinnat tehdään yhdeksi vuodeksi eteenpäin. Akatemian seuraava haku järjestetään uudelleen ensi syksynä. Akatemiaan valinta tapahtuu Suomen frisbeegolfliiton toteuttaman valintaprosessin kautta, joka perustuu hakijan hakulomakkeella antamiin tietoihin ja kilpailutilastoihin.

Junioriakatemian haku on auki sunnuntaihin 15.11.2020 klo 23:59 asti.

Valittuihin urheilijoihin ollaan yhteydessä 20.11.2020 mennessä. Lisäksi liitto tulee tiedottamaan Akatemian valinnoista myös nettisivuillaan.

Junioriakatemian hakulomakkeen löydät täältä.

Lisätietoja:

Nuoriso- ja koulutuskoordinaattori Leo Piironen (leo.piironen@frisbeegolfliitto.fi, 050 3300685).