Frisbeegolfin SM-kilpailut käyntiin Sipoossa

Frisbeegolfin SM-kilpailut käynnistyivät tänään torstaina Sipoossa, kun luvassa oli mestaruusmittelön avauskierros. Kilpailuareenana Sipoossa toimii Sibbe Disc Golfin haastava rata.

Nelipäiväisissä SM-kilpailuissa 6.-9.8. pelataan yksi kierros päivässä. SM-kilpailut huipentuvat sunnuntaina pelattavaan finaalikierrokseen.

Laitinen naisten avoimen johdossa

Naisten avoimessa luokassa vahvimman startin kilpailurupeamalleen sai Maija Laitinen (Rovaniemen Rolffarit). Laitinen heitti torstaina kierrostuloksen 63 heittoa (+3).

Kuva: SFL / Marika Salmi

Tilanne kärjestsä on kuitenkin tasainen. Vain yhden heiton päässä toisella sijalla on puolustava Suomen mestari Henna Blomroos (Rauman Frisbee), joka avasi kierroksella 4 yli parin. Jenni Eskelinen (Oulun frisbeeseura) on hänkin vain heiton päässä Blomroosista kolmantena. Heiton päässä Eskelisestä neljännellä sijalla on puolestaan Eveliina Salonen (Valkeakoski Disc Golf).

Nieminen ja Hänninen jakavat avoimen kärkitilaa

Myös avoimessa luokassa avauspäivän jälkeiset asetelmat ovat tasaiset. Kilpailun jaetulla kärkipaikalla tuloksella 54 heittoa (-6) ovat Samuel Hänninen (Talin Tallaajat) sekä kierroksen päätösväylällä hienosti hole-in-onen heittänyt Jesse Nieminen (Vuorelan Veikot).

Peräti seitsemän pelaajaa jakaa kilpailun kakkossijaa tuloksella 55 heittoa (-5): puolustava Suomen mestari Oskari Vikström (Jyväskylän Liitokiekkoilijat), SM-hopealle viime vuonna heittänyt Joona Heinänen (Talin Tallaajat) sekä Riku Vink (Talin tallaajat), Niklas Anttila (Vuorelan Veikot), Arttu Sikanen (Nummelan frisbeeseura), Severi Saviniemi (Frisbeegolfseura 7k) ja Teemu Lampainen (Wirmo DiscGolf Mynämäki). Lisäksi tulokseen 4 alle parin heitti torstaina yhteensä seitsemän pelaajaa ja tulokseen 3 alle parin kaiken kaikkiaan kahdeksan pelaajaa. Marginaalit ovat siis pieniä, ja asetelmat ennen seuraavia kierroksia hyvin jännittävät.

Kuva: SFL / Marika Salmi

SM-kilpailuiden toinen kierros pelataan perjantaina klo 8 alkaen 15 minuutin väliaikalähdöillä. Avoimen luokan kärkiryhmä suuntaa kierrokselleen klo 14.15 ja naisten avoimen kärki klo 15.45.

Livetulospalvelu

• Kilpailun livetulospalvelu löytyy kilpailun aikana osoitteesta: https://metrix.live
  • Kilpailun Metrix-sivu kilpailuinfoineen ja osallistujaluetteloineen löytyy puolestaan täältä

Yleisöohjeet

Sosiaalinen media

Viralliset nettisivut

Videotuotanto

• Kilpailusta tuotetaan yhteensä 9 kierrosvideota seuraavalla suunnitelmalla: 1. kierros FPO Feature-ryhmä + kaksi MPO Feature-ryhmää, 2. kierros FPO ja MPO kärkiryhmät, 3. kierros FPO ja MPO kärkiryhmät, 4. kierros FPO ja MPO kärkiryhmät
  • Kilpailukierrokset julkaistaan NBDG:n Youtube-kanavalla suomeksi selostettuna.

Koosteet ja kuvat

• Suomenkieliset tiedotteet kunkin kisapäivän tapahtumista julkaistaan liiton ja SM-kilpailuiden nettisivuilla.
  • Kuvia täydennetään kilpailupäivien edetessä liiton kuvapankkiin.