Frisbeegolfin SM-kilpailut järjestetään Sipoossa 6.-9.8.2020

Frisbeegolfin SM-kilpailut järjestetään Sipoossa, Sibbe Disc Golfin radalla 6.-9.8.2020. Nelipäiväisessä kilpailussa pelataan yksi kierros päivässä. Suomen mestaruudet ratkotaan kahdessa eri luokassa: avoimessa ja naisten avoimessa luokassa.

Vuoden 2020 SM-kilpailujärjestelyistä vastaavat Natural Born Disc Golfer ja Porvoon Frisbeegolfseura. Tapahtumapaikkana toimii Sibbe Disc Golfin rata, joka on tullut tutuksi muun muassa Tyyni-suurtapahtuman areenana. Vuonna 2019 radalla ratkottiin amatööriluokkien Suomen mestaruudet.

Vikström ja Blomroos puolustavat Suomen mestaruuksiaan

Frisbeegolfin SM-kilpailuissa pelataan kahdessa eri luokassa, avoimessa luokassa ja naisten avoimessa luokassa. Yhteensä kilpailuun osallistuu 120 kotimaan kärkipelaajaa.

Avoimessa luokassa mukaan ovat ilmoittautuneet muun muassa puolustava Suomen mestari Oskari Vikström (Jyväskylän Liitokiekkoilijat), viime vuoden SM-hopeamitalisti Joona Heinänen (Talin Tallaajat) sekä frisbeegolfin kotimaisen pro-tourin kiertuemestariksi viime viikonloppuna heittänyt Väinö Mäkelä (Puskaputtaajat). Myös kaksi pro-tourin osakilpailuvoittoa kauden aikana saavuttanut Niklas Anttila (Vuorelan Veikot) on mukana Sipoossa.

Kuva: SFL / Marika Salmi

Naisten avoimessa luokassa mukana on koko viime vuoden kärkitrio: puolustava Suomen mestari Henna Blomroos (Rauman Frisbee), hopealle sijoittunut Eveliina Salonen (Valkeakoski Disc Golf) sekä SM-pronssille pelannut Tinja Väisänen (Puskaputtaajat). Haasteen kolmikolle heittävät muun muassa useita EM- ja SM-mitaleita urallaan saavuttanut Jenni Eskelinen (Oulun frisbeeseura) sekä Kuopion pro-tour-osakilpailussa viime viikonloppuna jaetulle toiselle sijalle pelannut Heidi Laine (Mikkelin Frisbeegolf).

Livetulospalvelu

• Kilpailun livetulospalvelu löytyy kilpailun aikana osoitteesta: https://metrix.live
  • Kilpailun Metrix-sivu kilpailuinfoineen ja osallistujaluetteloineen löytyy puolestaan täältä

Yleisöohjeet

Sosiaalinen media

Viralliset nettisivut

Videotuotanto

• Kilpailusta tuotetaan yhteensä 9 kierrosvideota seuraavalla suunnitelmalla: 1. kierros FPO Feature-ryhmä + kaksi MPO Feature-ryhmää, 2. kierros FPO ja MPO kärkiryhmät, 3. kierros FPO ja MPO kärkiryhmät, 4. kierros FPO ja MPO kärkiryhmät
  • Kilpailukierrokset julkaistaan NBDG:n Youtube-kanavalla suomeksi selostettuna.

Koosteet ja kuvat

• Suomenkieliset tiedotteet kunkin kisapäivän tapahtumista julkaistaan liiton ja SM-kilpailuiden nettisivuilla.
  • Kuvia täydennetään kilpailupäivien edetessä liiton kuvapankkiin.

Veikkauksen Voittajaveto

• Veikkauksella on käynnissä SM-kilpailuiden Voittajaveto avoimesta ja naisten avoimesta luokasta. Pelikohteet sulkeutuvat torstaiaamuna.
  • Huom! Vedonlyönti on sääntöjen mukaan kiellettyä henkilöiltä, jotka osallistuvat vedonlyönnin kohteena olevaan kilpailuun pelaajana tai toimitsijana.