Prodigy Disc Pro Tour jatkui Tampereella — Väinö Mäkelä heitti hole-in-onen

Frisbeegolfin kotimaisen kärkikiertueen Prodigy Disc Pro Tourin kolmas osakilpailu käynnistyi tänään Tampereen Frisbeegolfkeskuksessa. Avauspäivän mieleenpainuvimmasta suorituksesta vastasi avoimen luokan kilpailua johtava Väinö Mäkelä, joka päätti kierroksensa hole-in-oneen.

Hole-in-onen heittänyt Mäkelä avoimen luokan johdossa

Avoimessa luokassa nähtiin heti aamupäivästä upea suoritus, kun Väinö Mäkelä (Puskaputtaajat) heitti kierroksen päätösväylällä hole-in-onen. Kierroksen päättänyt väylä 18 on pituudeltaan 107 metriä.

Väinö Mäkelä. Kuva: David Sarmas

Mäkelän avauspäivä sujui myös kokonaisuutena hienosti, ja hän pitää hallussaan luokan kärkipaikkaa kierrostuloksellaan 7 alle parin. Kiertueen avausosakilpailun Helsingissä voittanut Niklas Anttila (Vuorelan Veikot) on toisena (-4) ja Jani Kleemola (Tampereen frisbeeseura) kolmantena (-3).

Kokonaiskiertuetta johtava Salonen naisten avoimen luokan kärjessä

Naisten avoimen luokan kilpailua johtaa avauspäivän jälkeen Valkeakoski Disc Golfia edustava Eveliina Salonen. Salonen pelasi avauspäivänä kierrostuloksen 7 yli parin. Salonen johtaa luokan kokonaiskiertuetta kahden osakilpailun jälkeen Turun voitollaan ja Helsingin kakkossijallaan.

Eveliina Salonen. Kuva: David Sarmas

Salosen etumatka toisena kilpailussa olevaan Maija Laitiseen (Rovaniemen Rolffarit) on kuusi heittoa. Henna Blomroos (Rauman Frisbee) on kilpailussa kolmantena (+15) kahden heiton erolla neljäntenä olevaan Jenni Eskeliseen (Oulun frisbeeseura).

Elo, Lehto ja Putaja mastersluokkien kärkisijoilla

FP40-luokassa kilpailua johtaa Anna Elo (Liitokiekkoseura Mustavaris) tuloksella +22. Haastaja on kuitenkin aivan lähellä, sillä Riitta Savolainen (Frisbeegolfseura Kouvolan Lentävät Lautaset) on Elosta vain kahden heiton päässä.

MP40-luokan piikkipaikalla on puolestaan Kalle Lehto (Frisbeegolfseura Kouvolan Lentävät Lautaset) tuloksella +4. Pasi Vuoristo (Disc Golf Vikings) on toisena vain yhden heiton päässä (+5). Vastaavasti vain heiton päässä Vuoristosta jaetulla kolmannella sijalla ovat Ville Viitanen (Tampereen frisbeeseura) ja Sami Pollari (Hämeenlinnan Discaajat).

Myös MP50-luokassa tilanne on avauspäivän jälkeen hyvin tasainen. Kilpailua johtaa Mikko Putaja (Tampereen frisbeeseura) tuloksella +7. Marko Rauha (Frisbeegolfseura 7k) on toisena (+8) ja Kalle Kärki (Talin Tallaajat) kolmantena (+9).

Livetulospalvelu

• Kilpailun livetulospalvelu löytyy kilpailun aikana osoitteesta: https://metrix.live
  • Kilpailun Metrix-sivu kilpailuinfoineen ja osallistujaluetteloineen löytyy puolestaan täältä

Sosiaalinen media

• Prodigy Disc Europen tunnelmia tapahtumasta Instagramissa ja Facebookissa: @prodigydisceurope
  • Kiertueen virallinen Facebook-sivu
  • Frisbeegolfliiton Instagram: @frisbeegolfliitto
  • Viralliset hashtagit: #prodigydiscprotour &  #sflprotour

Videotuotanto

Jokaiselta osakilpailupäivältä tuotetaan videomateriaalia. Videot kultakin kilpailupäivältä julkaistaan jälkituotantona muutaman päivän sisällä päivän päättymisestä.

Videotuotantoa julkaistaan Youtubessa:  Natural Born Disc Golfer sekä päätöspäivältä myös Disc Golf Finland