Amateur Series -SM-karsintakilpailu Hämeenlinnassa 4.-5.7.

Frisbeegolfin Amateur Series -SM-karsintakilpailut jatkuvat jälleen 4.-5.7.2020, kun karsintakilpailuu järjestetään Hämeenlinnan frisbeegolfradalla. SM-karsintakilpailuissa panoksena ovat kilpailupaikat loppukesästä pelattaviin amatööri- ja junioriluokkien SM-kilpailuihin.

Vuoden 2020 aikana järjestetään yhteensä kuudet Amateur Series -SM-karsintakilpailut. Hämeenlinnassa kilpaillaan järjestyksessään kesän viidennessä karsintakilpailussa. SM-karsintakilpailuiden järjestelyistä vastaavat Suomen frisbeegolfliitto (SFL) jäsenseuroineen. Hämeenlinnassa kilpailunjärjestäjänä toimii Hämeenlinnan Discaajat.

SM-karsintakilpailuissa pelataan amatööri- ja junioriluokissa. Karsintakilpailusta voi lunastaa itselleen kisapaikan junioreiden SM-kilpailuihin (1.-2.8. Ähtäri) tai amatöörien SM-kilpailuihin (14.-16.8. Oulu). Amatööriluokissa pelaa kilpailijoita, jotka eivät ole ottaneet vastaan rahapalkintoja kilpailuista.

Hämeenlinnassa kilpailuun osallistuu joukko edellisvuosien amatööri- ja junioriluokkien SM-kisamenestyjiä ja -kärkipelaajia. MA40-luokassa kilpailee muun muassa luokan Suomen mestari vuodelta 2018, Tero Ketonen (Pirkanmaan Frisbeegolf). MJ18-junioriluokassa mukana ovat puolestaan muun muassa Matias Puikkonen (Jyväskylän Liitokiekkoilijat) — parifrisbeegolfin MJ18-luokan Suomen mestari viime kesältä — sekä luokan SM-nelonen viime vuodelta Leevi Isotalo (Ylöjärven Ryhti).

Kilpailu koostuu kahdesta 15 minuutin väliaikalähdöin pelattavasta kierroksesta. Alustavan aikataulun mukaan ensimmäinen kierros pelataan lauantaina klo 8 alkaen ja toinen kierros sunnuntaina niin ikään klo 8 alkaen.