Leo Piironen SFL:n nuoriso- ja koulutuskoordinaattoriksi

SFL:n hallitus on valinnut 26-vuotiaan, Tampereella asuvan Leo Piirosen SFL:n uudeksi nuoriso- ja koulutuskoordinaattoriksi.

Leo Piironen on valittu SFL:n nuoriso- ja koulutuskoordinaattorin tehtävään. Piironen aloittaa tehtävässään huhtikuun alussa.

Piironen on frisbeegolfia seuraaville varmasti tuttu nimi. Uransa aikana Piironen on voittanut muun muassa avoimen luokan EM-kultaa (2016) sekä yhteensä kolme samaisen luokan Suomen mestaruutta (2012, 2016, 2018). Piironen on ollut myös aktiivisesti mukana liiton koulutus- ja ohjaustoiminnassa. Esimerkiksi vuonna 2019 Piironen vastasi liiton koulutusjaostossa ohjaajakurssien järjestelyistä sekä organisoi juniorileirin Varalan urheiluopistolla.

Parhaillaan liikunnanohjaajan opintojaan Haaga-Helian ammattikorkeakoulussa viimeistelevä Piironen on innostunut tulevista työtehtävistään.

”Valituksi tuleminen nuoriso- ja koulutuskoordinaattorin tehtävään tuntuu todella hyvältä. Työllistyminen lajin pariin onkin ollut yksi tavoitteistani jo nuoresta asti. Suuntaan kohti uusia haasteita hyvillä mielin, sillä myös aikaisemmat työtehtäväni ovat valmistaneet minua tähän hommaan”, Piironen kommentoi.

Kuva: SFL / Toni Laitiala

“Tulevina vuosina haluamme ottaa liitossa askeleita eteenpäin erityisesti juniori- ja koulutustoiminnamme kehittämisessä. Leon vankka kokemus lajin parista paitsi pelaajana myös ohjaajana ja kouluttajana antaa tähän työhön erinomaiset valmiudet“, liiton puheenjohtaja Ari Penttala toteaa.

Nuoriso- ja koulutuskoordinaattorin työkuva painottuu juniorityöhön ja kouluyhteistyöhön, liiton koulutustoiminnan ja materiaalien kehittämiseen yhdessä koulutusjaoston kanssa sekä junioriohjaus- ja valmennustoiminnan edistämiseen liitossa ja seuroissa. Koordinaattori toimii liiton yhteyshenkilönä koulutukseen liittyvissä asioissa.

Kuva: SFL / Miika Rajala