SFL:n valtionavustus säilyi ennallaan

Tiede- ja kulttuuriministeri Hanna Kosonen on myöntänyt vuoden 2020 valtionavustukset liikuntaa edistäville järjestöille. Avustuksen kokonaissumma 42 305 000 euroa jaettiin 124 järjestölle.

Suomen frisbeegolfliitolle on myönnetty vuodelle 2020 yhteensä 60 000 euron suuruinen yleisavustus. Summa on sama kuin edellisvuosina.

Liikunnan palvelujärjestöistä suurimman avustuksen sai Suomen Olympiakomitea 6,6 miljoonaa euroa.

Lajiliitoista suurimmat avustukset saivat Suomen Palloliitto (2,1 miljoonaa euroa), Suomen Voimisteluliitto (1,7 miljoonaa euroa), Suomen Jääkiekkoliitto (1,5 miljoonaa euroa), Suomen Salibandyliitto (1,2 miljoonaa euroa), Suomen Hiihtoliitto (1,1 miljoonaa euroa) ja Suomen Urheiluliitto (1,0 miljoonaa euroa).

SFL on hakenut Opetus- ja kulttuuriministeriöltä myös liikunnallista elämäntapaa edistävän hankkeen avustusta. Päätökset hankeavustuksista valmistuvat myöhemmin kevään 2020 aikana.

Lisätietoja ministeriön tiedotteessa