Fysiikkaviikonloppu frisbeegolfareille Varalassa 15.-16.2.2020

Suomen frisbeegolfliitto järjestää yhdessä Fysic Oy:n kanssa frisbeegolfareille suunnatun fysiikka- ja oheisharjoittelua ja vammojen ehkäisyä käsittelevän koulutusviikonlopun Varalan Urheiluopistolla 15.-16.2.2020.

Suomen frisbeegolfliitto järjestää yhdessä Fysic Oy:n kanssa frisbeegolfareille suunnatun fysiikka- ja oheisharjoittelua ja vammojen ehkäisyä käsittelevän koulutusviikonlopun Varalan Urheiluopistolla, Tampereella 15.-16.2.2020.

Fysicin toteuttama koulutus koostuu sekä teoriaosioista että käytännön harjoitteista. Käsiteltäviä aiheita ovat muun muassa oheisharjoittelun suunnittelu, alku- ja loppulämmittelyn tarkoitus ja sisältö sekä palautuminen ja kehonhuolto frisbeegolfarin näkökulmasta. Lisäksi käydään läpi erilaisia liikuntavammoja, niihin johtaneita syitä ja ennaltaehkäisyä sekä lajin kausiluontoisen harjoittelun rakennuspalikoita ja voima- ja kestävyysharjoittelun ohjelmointia.

Kurssi on tarkoitettu kaikille frisbeegolfista ja sen oheisharjoittelusta kiinnostuneille ja lajia harrastaville. Kurssi on suunniteltu vuorovaikutteiseksi siten, että viikonlopun sisältöjä muokataan myös osallistujien omien kokemusten ja ennakkotoiveiden kautta.

Alustava ohjelma

Koulutus sisältää niin käytännön fysiikkaharjoitteita (liikuntasali/kuntosaliympäristöissä) kuin teoriaopetustakin. Lopullinen ohjelma toimitetaan osallistujille viimeistään viikko ennen tapahtuman alkua. Viikonlopun sisältöjä muokataan osallistujien ennakkotoiveiden perusteella. Leiri on tarkoitettu täysi-ikäisille.

Leirin alustava ohjelmarunko:

Lauantai 15.2.

• 10-12 Ohjelma luentosalissa (alustavat teemat: ennakkomateriaalin läpikäynti, oheisharjoittelu)
  • 12-13 Lounas
  • 13-14.30 Ohjelma luentosalissa (alustavat teemat: oheisharjoittelu, palautuminen)
  • 15-17 Ohjelma kuntosaliympäristössä (alustava teema: oheisharjoittelu)
  • 17-18 Päivällinen
  • 19-20.30 Ohjelma liikuntasaliympäristössä (alustavat teemat: alkulämmittely, liikkuvuus, koordinaatio ja aktivaatio)
  • 20.30 Iltapala

Sunnuntai 16.2.

• 8-9 Aamupala
  • 9-11 Ohjelma kuntosaliympäristössä (alustavat teemat: liikemallit, liikekontrollin häiriöt)
  • 11-12 Lounas
  • 12-13.30 Ohjelma luentosalissa (alustava teema: harjoittelun optimointi)
  • 13.30-15.30 Ohjelma liikuntasalissa (alustavat teemat: käytännön harjoitteita, loppuyhteenveto)

Hinta ja ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen on auki 19.12.2019-12.1.2020 välisen ajan. Kurssin toteutuminen edellyttää, että mukaan on ilmoittautunut vähintään 16 osallistujaa. Mukaan viikonloppuun ehtii 20 ensimmäistä ilmoittautujaa.

Kurssin hinta, sisältäen majoituksen, ohjelman ja ruokailut: 105 € / hlö.

Linkki ilmoittautumislomakkeelle

Lisätiedustelut:

Kurssisisältöihin liittyvissä kysymyksissä: Santtu Lehto, santtu@fysic.fi

Ilmoittautumiseen liittyvissä asioissa (poissa 23.12.-6.1.): Anniina Ihamäki, toiminnanjohtaja@frisbeegolfliitto.fi