Joukkuefrisbeegolfin SM-kilpailut käyntiin Äänekoskella

Joukkuefrisbeegolfin SM-kilpailut käynnistyivät tänään Äänekoskella. Mestaruudet ratkotaan avoimessa luokassa ja sekasarjassa, joissa kummassakin kilpailee 18 joukkuetta. Avauspäivänä kummassakin sarjassa pelattiin kaksi kierrosta.

Oulun frisbeeseura avoimen luokan kärjessä

Avoimen luokan luokan kärkipaikkaa pitää ensimmäisen kilpailupäivän jälkeen hallussaan Oulun frisbeeseura (Jukka Tyni, Juho Parviainen, Kristian Kuoksa, Mikko Ylätalo). Joukkue oli avauskierroksen jälkeen toisena, mutta siirtyi iltapäivän parigolf-kierroksen myötä kärkeen. Joukkueella on kasassa 140 pistettä.

Parigolf sujui mainiosti myös Vuorelan Veikkojen joukkueelta (Janne Mönkkönen, Jesse Nieminen, Niklas Anttila, Veeti Järvinen), joka nappasi iltapäivän parigolf-kierrokselta parhaat pisteet. Joukkue on toisella sijalla  116 pisteellä.  Kolmantena kilpailussa on Jyväskylän Liitokiekkoilijoiden joukkue (Lauri Lehtinen, Oskari Vikström, Matias Puikkonen, Otto Lehtonen) 106 pisteellä.

Sekasarjan piikkipaikalla Ähtärin Urheilijat

Sekasarjassa kärkipaikkaa pitää hallussaan tasaiset kierrokset pelannut Ähtärin Urheilijoiden joukkue (Heikki Saunanen, Tuomas Autio, Aati Vesala, Anna-Sofia Haipus) 120 pisteellä. Kilpailussa toista sijaa jakavat Oulun frisbeeseura (Jouni Huhtamäki, Lasse Keränen, Ilkka Silkamo, Jenni Eskelinen) ja Talin Tallaajat (Tuomas Kaukomaa, Jani Parkkonen, Tommi Nyberg, Kristiina Sylman) 108 pisteellä.

Sunnuntaina kummassakin sarjassa pelataan vielä kaksi kierrosta. Päätöskierros käynnistyy noin klo 15.45. Kilpailun etenemistä voi seurata Disc Golf Metrixissä, lisäksi livetunnelmia pyritään välittämään päätöskierrokselta myös Suomen frisbeegolfliiton Facebook-sivulle.