Frisbeegolfin junioreiden SM-kilpailut Riihimäellä

Riihimäen Frisbeegolf ry järjestää frisbeegolfin junioriluokkien SM-kilpailut 3.-4.8.2019. Kilpailuareenana toimii Riutan frisbeegolfrata.

Mestaruudet ratkotaan yhteensä neljässä eri luokassa: 18-vuotiaissa pojissa (MJ18) ja tytöissä (FJ18) sekä 15-vuotiaissa pojissa (MJ15) ja tytöissä (FJ15).

Kilpailussa pelataan yhteensä kolme kierrosta, joista kaksi ensimmäistä pelataan lauantaina ja finaalikierros väliaikalähdöin sunnuntaina. Kullakin kierroksella pelataan 18 väylää.

Mukana joukko viime vuoden SM-mitalisteja

MJ18-luokassa kilpailevat muun muassa viime vuonna nuorempien ikäluokassa SM-hopealle yltänyt Jooa Saari (Puskaputtaajat, Laukaa) ja pronssille sijoittunut Daniel Davidsson (Tampereen frisbeeseura).

Jooa Saari viime viikolla avoimen luokan SM-kilpailuissa Keuruulla. Kuva: SFL / Emmi Leppänen

FJ15-luokassa mestaruuttaan puolustaa Vampulan Urheilijoita edustava Anni Mäkelä. Myös viime vuonna pronssia napannut Sinna Talvensola (Jyväskylän Liitokiekkoilijat) on mukana kilpailussa.

Sonja Laine sekaparifrisbeegolfin SM-kilpailuissa Oulussa kesäkuussa 2019. Kuva: SFL / Kajsa Wickström

Viime vuonna FJ15-luokassa SM-hopealle sijoittunut Sonja Laine (Jyväskylän Liitokiekkoilijat) pelaa puolestaan nyt FJ18-luokassa. Laine on voittanut kaksi ikäluokan karsintakilpailua kesän 2019 aikana, sekä heitti seurakaverinsa Lauri Lehtisen kanssa kesäkuussa avoimessa luokassa sekaparifrisbeegolfin SM-hopeaa.

Kilpailun tulospalvelu, infot ja ilmoittautuneet