SM-kilpailuiden toisena päivänä nähtiin tasaista vääntöä kärkipaikoista — ja yksi hole-in-one

Frisbeegolfin SM-kilpailut Keuruulla saavuttivat tänään perjantaina puolivälinsä, kun päivän aikana kierrettiin kilpailuiden toinen kierros. Naisten avoimessa luokassa mittelö kärkitilasta oli erittäin tasaista. Avoimessa luokassa kärkipaikalle nousi puolestaan uusi nimi, ja nähtiin myös SM-kilpailuiden ensimmäinen hole-in-one.

Salonen jatkaa naisten avoimen kärjessä

Naisten avoimessa luokassa Eveliina Salonen (Nummelan frisbeeseura) ja Henna Blomroos (Rauman Frisbee) kävivät perjantaina erittäin tasaista vääntöä luokan kärkipaikasta. Blomroos, joka oli avauskierroksen jälkeen kolme heittoa perässä Salosta, avasi vahvasti ja kiri Salosen rinnalle. Kaksikko oli tasoissa, kun kierrosta oli menty eteenpäin neljän väylän verran.

Henna Blomroos. Kuva: SFL / Tomi Mäkipää

Tämän jälkeen kierros eteni liki tasatahtiin, kunnes viimeisten väylien aikana Salonen onnistui venyttämään eroa Blomroosiin. Kilpailun ollessa puolivälissä, johtaa Salonen tuloksella 129 heittoa (+7), hallitsevan mestarin Blomroosin ollessa toisena 132 heitolla (+10).

Eveliina Salonen. Kuva: Tomi Mäkipää

Sini Lindholm (Lahden Frisbee Club) on eilisen tapaan kolmantena, lukemissa 143 heittoa (+21). Neljän heiton päässä nelossijaa jakavat Maria Asikainen (Simpele DiscGolf) ja Jenni Eskelinen (Oulun frisbeeseura).

Avoimessa luokassa uusi kärkinimi

Avoimessa luokassa kilpailun piikkipaikalle nousi perjantain aikana uusi nimi. Avauspäivän jälkeen jaetulla kolmannella sijalla ollut Joona Heinänen (Talin Tallaajat) heitti perjantaina lukemiin 54 heittoa (-7). Samaan, toistaiseksi parhaaseen SM-kilpailuiden kierrostulokseen ylsivät myös Oskari Vikström (Jyväskylän Liitokiekkoilijat) ja Tuomas Hyytiäinen (Frisbeegolf Club Keinukallio).

Joona Heinänen. Kuva: SFL / Tomi Mäkipää

Heinänen johtaa lukemin 110 heittoa (-12). Vikström puolestaan nousi perjantain tuloksellaan jaetulle toiselle sijalle (111, -11). Vikströmin kanssa kakkossijaa jakaa avauspäivän jälkeen kärjessä ollut Mikael Räsänen (Deep in the Forest, Kuopio). Perjantaina nähtiin myös SM-kilpailuiden ensimmäinen hole-in-one, jonka heitti Lahden Frisbee Clubia edustava Mikael Häme. Häme on kahden kierroksen jälkeen neljäntenä, kolmen heiton päässä Vikströmistä ja Räsäsestä.

Kuva: SFL / Miika Rajala

Vuoden 2019 SM-kilpailuissa on jäljellä vielä lauantaina pelattava kolmas ja sunnuntaina pelattava neljäs kierros. Kumpanakin päivänä naisten avoimen kärkiryhmä lähtee liikkeelle klo 12 ja avoimen kärki klo 14. Yleisöllä on tapahtumaan vapaa pääsy.

Seuraa myös sosiaalisessa mediassa:

• SM-kilpailut Facebookissa
  • SM-kilpailut Instagramissa: @frisbeegolfsm