Salonen naisten avoimen kärjessä — Räsänen ja Kaarela jakavat avoimen piikkipaikkaa

Frisbeegolfin SM-kilpailut käynnistyivät tänään helteisissä merkeissä Keuruulla, Iso Heiton frisbeegolfradalla. Nelipäiväisissä kilpailuissa pelataan yksi kierros päivässä. Mittelö Suomen mestaruuksista huipentuu sunnuntain finaalikierrokseen.

Salonen naisten avoimen kärkeen

Naisten avoimessa luokassa kärkipaikkaa pitää avauspäivän jälkeen hallussaan Eveliina Salonen (Nummelan frisbeeseura). Salonen pelasi avauskierroksensa lukemiin 63 heittoa (+2).

Eveliina Salonen johtaa naisten luokkaa avauspäivän jälkeen. Kuva: SFL / Miika Rajala

Kolmen heiton takaa-ajoasemassa toisena on puolustava mestari Henna Blomroos (Rauman Frisbee). Kolmantena, kaksi heittoa Blomroosista on puolestaan Sini Lindholm (Lahden Frisbee Club).

Räsänen ja Kaarela jakavat johdon avoimessa luokassa

Avoimessa luokassa kärkipaikalta löytyy avauspäivän jälkeen kaksi miestä, Mikael Räsänen (Deep in the Forest, Kuopio) ja Teemu Kaarela (Järvenpään Frisbeegolf). Kumpikin pelasi kierroksensa tulokseen 55 heittoa (-6).

Mikael Räsänen jakaa kärkitilaa Teemu Kaarelan kanssa. Kuva: SFL / Miika Rajala

Vain yhden heiton päässä jaetulla kolmannella sijalla on peräti kuusi heittäjää: Suomen mestaruuttaan puolustava Leo Piironen (Nummelan frisbeeseura) sekä Severi Saviniemi (Frisbeegolfseura 7k, Turku), Niko Rättyä (Ylivieskan Frisbeekarhut), Samuel Hänninen (Talin Tallaajat, Helsinki), Antti Kotilainen (Kivijärven Kivekkäät) ja Joona Heinänen (Talin Tallaajat).

Teemu Kaarela. Kuva: SFL / Miika Rajala

Kilpailun toinen kierros pelataan huomenna perjantaina. Naisten avoimen kärki lähtee liikkeelle klo 12 ja avoimen kärki klo 14. Yleisöllä on tapahtumaan vapaa pääsy.

Seuraa myös sosiaalisessa mediassa:

• SM-kilpailut Facebookissa
  • SM-kilpailut Instagramissa: @frisbeegolfsm